فرستاده آمریکا در امور خاورمیانه با این ادعا، که حمله موشکی حزب‌الله لبنان به رژیم صهیونیستی صلح را تضعیف می‌کند، بار دیگر بر حمایت واشنگتن از تل‌آویو تأکید کرد.

 واکنش آمریکا به اقدام تلافی‌جویانه مقاومت علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «جیسون گرینبلات» فرستاده آمریکا در امور خاورمیانه، در واکنش به اقدام تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان علیه تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی، بار دیگر از تل‌آویو حمایت کرد.

گرینبلات در گفت‌وگو با تلویزیون آمریکایی «الحره»، مدعی شد: «موشک‌هایی که از لبنان به سمت «اسرائیل» شلیک شدند، احتمالا صلح را تضعیف می‌کند. ایران وابستگانی در لبنان و غزه دارد و تلاش می‌کند از طریق آنها به اسرائیل ضربه وارد کند.»

این مقام آمریکایی افزود: «ایالات متحده بر حق اسرائیل در دفاع از خود تأکید می‌کند.»

حزب‌الله لبنان، شامگاه یکشنبه با موشک هدایت‌شونده «کورنت»، دو خودروی نظامی اسرائیلی را در شمال فلسطین اشغالی هدف قرار داد که یکی از این خودروها به طور کامل منهدم شد.

حزب‌الله تأکید کرده است که تمامی نظامیان سرنشین این خودرو کشته یا زخمی شده‌اند. البته رژیم صهیونیستی ادعا می‌کند که این حملات تلفات جانی نداشته است.

آخرین درگیری میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی به تابستان 2006 (جنگ 33 روزه) برمی‌گردد که بیش از یک ماه طول کشید.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان هفته گذشته در واکنش به تجاوز دو پهپاد رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی لبنان، هشدار داده بود که مقاومت این تجاوز را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.