به همت معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی دو باب منزل مسکونی ویژه نیازمندان در روستای بهار شهرستان مشهد افتتاح شد.

دو واحد مسکونی ویژه محرومان در روستای بهار افتتاح شد

به گزارش قدس آنلاین، حامد صادقی سرپرست معاونت محرومیت‌زدایی آستان قدس رضوی در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌های موجود در روستاهای کشور، گفت: همیشه پول، اعتبار و امکانات نیست که مشکلات را حل می کند، بلکه گره گشای اصلی مشکلات همت مردانه و تمام عیار مردم است.

وی افزود: باید با هدف گذاری صحیح کاری کنیم تا روستای بهار، روستای نمونه رضوی شود؛ روستایی که از همه جای آن بوی فرهنگ و سیره رضوی به مشام برسد.
سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی افزود: باید کاری کنیم تا تمام جوانان این روستا امید و آینده خود را در همین روستا ببینند، بدون اینکه آرزوی مهاجرت به شهر را داشته باشند و این مهم به فضل الهی شدنی است.
صادقی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم روستایی‌هایی که مهاجرت کرده‌اند با افتخار به روستای خود برگردند افزود: اینکه کسی در روستا بیکار نباشد نباید تمام آرزوی ما برای این روستا باشد، بلکه رونق فراوان کسب و کار و روزی فراوان و حلال باید در صدر اهداف اقتصادی مردم روستا و خدمتگزاران آن قرار گیرد.
وی تاکید کرد: همکاری مردم در تحقق این اهداف نقش مهمی دارد، این همکاری در ساخت این دو بنا در مدت ۷۰ روز قابل مشاهده است؛ اما این حرکت و همکاری نباید در همین‌جا متوقف شود. توقف در این وضعیت به معنای عقبگرد است.
سرپرست معاونت محرومیت زدایی آستان قدس رضوی با اشاره به اهمیت تدوین نقشه جامع پیشرفت، افزود: برای پیشرفت هرچه بیشتر باید معلوم شود این روستا در ۶ ماه یا یک سال دیگر در چه جایگاهی قرار دارد، لذا باید نقشه جامع پیشرفت روستای بهار  توسط اهالی همین روستا تدوین شود و قطعا برای تحقق این نقشه، مسئولان آستان قدس رضوی به وظیفه خدمتگزاری خود عمل خواهند کرد.
شایان ذکر است دستور ساخت این دو واحد مسکونی در سال ۹۷ توسط حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی تولیت سابق آستان قدس رضوی صادر شد.
این بنا در زمینی که توسط اهالی روستای بهار وقف شده طی ۷۰ روز در دو واحد ۴۰ متری ساخته شده است. طی این مراسم کلید این دو واحد مسکونی به دو تن از اهالی این روستا که به دلیل کهولت سن و نیاز مالی شدید سرپناه مناسب نداشتند تحویل داده شد، تا بعد از آن‌ها در اختیار سایر نیازمندان قرار گیرد.

منبع:آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.