فرماندار شهرستان مشهد گفت:در ماه محرم ، نظارت بر بازار به منظور جلوگیری از هرگونه سودجویی باید تشدید شود ، یکی از دغدغه های اساسی ما این است که شهرستان مشهد اداره صمت مستقلی ندارد.

نظارت بربازاردرماه محرم تشدید شود/ شهرستان مشهد از نداشتن اداره صمت مستقل رنج می برد

سید محمد رضاهاشمی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: یکی از دغدغه های اساسی ما این است که شهرستان مشهد اداره صمت مستقلی ندارد.

وی با بیان اینکه بسیاری از سازمان های استان واحد مستقلی برای شهر مشهد ندارند و مجموعه استانی مدیریت شهر مشهد را اداره می کند، تصریح کرد: اگرچه همه شهرستان های استان دارای واحد صمت مستقل هستند ،اما کلانشهر مشهد که 52درصد از جمعیت استان خراسان رضوی در این شهر سکونت دارند و از طرفی شهری  زائر پذیر است  دارای مجموعه صمت مستقلی نیست و وظایف صمت آن را اداره کل صمت خراسان رضوی انجام می دهد که این اداره نیز سیاست ها و ماموریت هایش بیشتر استانی  است ،از این رو در این باره ضمن درخواست کتبی از اداره صمت استان خراسان رضوی به منظور تشکیل مجموعه مستقل برای شهرستان مشهد، موضوع را با استاندارخراسان رضوی  نیز مطرح کرده ایم تا این شهرستان دارای مجموعه صمت مستقلی باشد.

معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد با بیان اینکه جلسات ستاد تنظیم بازار در مورد مدیریت و نظارت بر بازار به طور منظم و بویژه در استانه ماه محرم در شهرستان مشهد برگزار شده است،  افزود: از طرفی به مدیرکل صمت خراسان رضوی که در حال حاضر اداره صمت مشهد را نیز برعهده دارند تاکید کرده ایم که به جهت فرارسیدن ماه محرم و برگزاری مراسم عزاداری و نیاز هیئت ها به کالاهای اساسی از جمله برنج، شکر، قند، چای و ظروف یک بار مصرف، نظارت بربازار را تشدید کنند و در این باره به  سازمان تعزیرات نیز اعلام شده است که با رصد کردن بازار و ارائه اخطار ها و هشدارهای لازم ، مراقب هرگونه سودجویی برخی افراد باشند ودقت کافی در مدیریت بازار را داشته باشند.

هاشمی تاکید کرد: از مردم و زائران نیز تقاضا داریم هرگونه گران فروشی ، کم فروشی، احتکار  و فعالیت های غیر قانونی که در بازار با آن مواجه شدند را از طریق سامانه  124 اطلاع رسانی کنند زیرا بهترین ناظر در همه مسائل از جمله نظارت بر بازار خود مردم هستند.

وی با بیان اینکه در حدود 2هزار نانوایی در شهرستان مشهد مشغول به فعالیت می باشند، تصریح کرد: در موضوع نان نیز هیچ افزایش قیمتی رخ نداده است و هرگونه گران فروشی در این باره جرم محسوب می شود و اتحادیه خبازان را نیز مکلف کرده ایم که نظارت ها را افزایش دهند و با هرگونه افزایش قیمت نان و یا کاهش چونه ها برخورد قانونی کنند. از طرفی در طول مدتی که در مشهد مسئولیت دارم در بازدیدهای اتفاقی از برخی نانوایی ها تذکراتی را درباره کیفیت نان و وزن چونه به خبازی های سطح شهر ارائه کرده ام.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.