طوفان سهمگین دوریان که از عصر یک شنبه جزایر باهاما را در نوردیده است خسارات سنگینی برجا گذاشته است و در حال حرکت به سمت سواحل ایالت فلوریدا است.

خسارات گسترده «طوفان دوریان» به باهاما، مقصد بعدی فلوریدا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، مطابق پیش بینیهای صورت گرفته سازمان هواشناسی آمریکا، طوفان سهمگین دوریان با سرعتی بالغ بر 200 کیلومتر بر ساعت مجمع الجزایر باهاما را درنوردیده است و طبق گزارش رسانه ها خسارات سنگینی برجای گذاشته است. 

مقامات باهاما دستور تخلیه منازل را به مردم این منطقه صادر کرده‌اند و به افرادی که این توصیه ها را نشنیده گرفته درباره عواقب آن هشدار داده‌اند. 

پلیس باهاما خطاب به مردم ساکن این منطقه گفته است که «نیروهای امدادی در وسط طوفان به کمک شما نخواهد آمد و اگر توصیه ها درباره تخلیه منازل را جدی نگیرید طوفان شما را شکار خواهد کرد.»

به گفته مقامات محلی دولت باهاما، 73 هزار نفر و حدود 21 هزار خانه تحت تاثیر این طوفان قرار دارند. 

طوفان موسوم به دوریان قدرتمنترین طوفانی است که از اواسط قرن نوزدهم در این منطقه ثبت شده است. 

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت: «برای مردم باهاما دعا می‌کنیم. شبیه این طوفان در گذشته سابقه نداشته است. سطح هشدار 5، و سرعت طوفان بالغ بر 200 کیلومتر بر ساعت.»

خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: طوفان دوریان هم اکنون در حال عبور از جزایر آباکو در شمال باهاما است و بر اساس مسیر کنونی،‌ مرکز این طوفان در حال حرکت به سواحل شرقی ایالت فلوریدا است.

باهاما (به انگلیسی: The Bahamas) با نام رسمی باهاما شامل بیش از سه هزار جزیره بزرگ و کوچک دراقیانوس اطلس است که در شرق فلوریدا آمریکا و در شمال کوبا قرار دارد. 

نیروی دریایی آمریکا اعلام کرده است که در پی شدت گرفتن طوفان دوریان، پایگاه دریایی «جکسون‌ویل» را تخلیه کرده است.

ترامپ یک شنبه شب برای رسانه های آمریکایی درباره این طوفان نشست خبری برگزار کرد. 

طبق پیش بینیها، طوفان دوریان اقامتگاه تابستانی رئیس جمهور آمریکا موسوم به «مار اِ لاگو» را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد هرچند که ترامپ گفته است ساختمانهای این اقامتگاه بسیار مستحکم هستند و آسیبی نخواهد دید. 

به ساکنان جنوب کارولینا نیز دستورتخلیه داده شده است و گفته شده تا عصر روز دوشنبه مردم باید این مناطق را تخلیه کنند. 

همزمان رسانه های آمریکایی از طریق شبکه های اجتماعی مانند توئیتر در حال اطلاع رسانی درباره سطح هشدار، مناطقی که مستقیما تحت تاثیر طوفان قرار میگیرند و همچنین معرفی پناهگاههای موجود برای اسکان و پناه گرفتن مردم مناطق مختلف هستند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.