قزوین_ یک کارشناس مذهبی در مراسم عزاداری سالار شهیدان گفت: شناخت اصحاب و یاران امام حسین (ع) از ولی فقیه زمان، شهادت آنها را رقم زد.

شناخت از سیدالشهداء و ولایت فقیه زمان، شهادت اصحاب را رقم زد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام سامان هادی پور در مراسم عزاداری شب دوم محرم در هیات حسین جان قزوین اظهار کرد: سوره های مختلف قرآن کریم همگی از جنس نور است اما برخی از آنها از جنس «نورُ علی نور» هستند و افتخاراتی را شامل می شوند که عطر و بوی حسین بن علی (ع) را می دهند؛ سوره هایی همچون سوره فجر و سوره کهف از این جنس سوره ها است که یاد امام حسین علیه السلام و سربریده آن حضرت را در دل انسان زنده می کند.

وی افزود: یکی از داستان های پر رمز و راز قرآن در سوره کهف نهفته است که شاید از آن غافل شده باشیم و باید متوجه شویم زمان قرائت قرآن، خدای متعال با تمام حکمتش برای انسان قصه نقل می کند.

کارشناس مذهبی بیان کرد: آیه «عبد من عبادنا» و ارائه رحمت و علم از نزد خداوند تعابیری بوده که در سوره کهف برای مردی (با نام خضر) به کار رفته است و بزرگی این مرد در اندازه ای است که خداوند یکی از پیامبران اولوالعزم خود را برای شاگردی نزد وی می فرستد؛ پیام آیه این است که اگر حتی در مرتبه پیامبری هم قرار گرفتی همچون حضرت موسی متکبر نشوی و طالب علم باشی.

هادی پور یادآور شد: داستان موسی و خضر داستانی است که به مامی آموزد زمانی که در محضر ولی خدا هستی نباید رفتار و گفتار این ولی را ساده فرض کنی؛ حسین بن علی (ع) را در زمان خودش جز عده قلیلی از اصحابش نشناختند و این در حالی بود که امام در مسیر کربلا با برخی یاران صحبت کرد و این صحبت بر یاران اثرگذاشت و نمونه ای همچون زهیر و ام وهب مسیحی در فرمان از امام در جنگ علیه دشمن پابه پای امام جنگیدند و شهید شدند.

وی با بیان اینکه دوران غیبت صغری امام عصر(عج) به مدت ۶۹سال طول کشید که امام در این دوران چهار نائب داشت، اضافه کرد: در حال حاضر ما باید به عنوان غیبت نشینان غیبت کبری، چگونگی رفتار امام زمان (عج) را در انتخاب نوابش بدانیم؛ هر کدام از چهارنواب امام، فقیه جامع الشرایط بودند که معصوم نبودند اما اطاعت از آنها واجب بود و این تربیت نمونه امام زمان عج الله است و ما در زمان غیبت باید از نائب او اطاعت کنیم.

مدیرموسسه «امیربیان» تصریح کرد: درک اسرار غیبت صغری رمز تمرینی برای همراهی با رکاب ولی فقیه در درک ظهور است و بالاترین توصیه شهدا توصیه به پیروی از امام، رهبری و ولایت فقیه بود.

هادی پوی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب بارها مطالعه شده است اما آیا از تکلیف و نقش خود در این بین آگاهی شده ایم؟ با اندکی تامل می توان دریافت که بار مسوولیت در این بیانیه بر دوش جوانان است.

وی مطرح کرد: فرد علاقمند در خط شهدا باید دنبال کاری در راه انقلاب و نظام باشد و در این مسیر به ولایت فقیه توجه داشته باشیم و اگر توجهی به ولایت فقیه نداشته باشیم مسلما باید پاسخگوی شهدا باشیم؛ شنیدن امر ولایت فقیه و عمل نکردن به آن و مشغول شدن به زندگی همچون اهل کوفه شدن و علی (ع) را تنها گذاشتن است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.