خراسان شمالی- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: تا ده روز آینده باید طرح مقابله با بیسوادی برای تمام سنین عملیاتی شود که این موضوع را هم آموزش و پرورش استان و هم اداره کل امور بانوان استانداری پیگیری خواهد کرد.

طرح مقابله با بی سوادی باید عملیاتی شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی دکتر ولی الله حیاتی در دومین شورای پشتیبانی سوادآموزی استان اظهار داشت: بحث مبارزه با بی سوادی و ریشه کن کردن آن بنا به تأکید استاندار و برنامه‌ای که در این راستا تدوین شده در دستور کار استان قرار گرفته است.

وی افزود: طرح مبارزه با بیسوادی در طول یک برنامه زبان بندی شده یک تا دوساله قرار گرفته که امیدواریم گام‌های بلندی را در این مسیر برداریم زیرا یکی از موانع بزرگ توسعه مسئله بیسوادی است.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌های اجرایی در مقوله ریشه کن کردن بیسوادی باید در کنارنهاد آموزش و پرورش قرار بگیرند زیرا این کار به تنهایی از عهده آموزش و پرورش بر نمی آید بلکه نیازمند عزم ملی از سوی تمام دستگاه‌های اجرایی است .

حیاتی خاطر نشان کرد: این که خراسان شمالی در رتبه چهارم مبارزه با بیسوادی در سطح کشور قرار گرفته در سایه زحمات تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی است و نشان دهنده این موضوع است که ما می‌توانیم گام‌های بلندتری را در این مسیر برداریم.

وی در خصوص آمار واقعی بیسوادان در سطح استان نیز افزود: برای احصا این آمار باید از ظرفیت های موجود دستگاه های اجرایی و نیز دهیاران ،خانه های بهداشت و سایر ارگانها و مرجع رسمی آمار کشور نیز استفاده کرد.

حیاتی در خصوص طرح انسداد مبادی بیسوادی در سطح استان تصریح کرد: این طرح یکی از طرح های موفقی است که تمام فرمانداران را مکلف خواهیم کرد تا آن را مورد پیگیری قرار دهند بنابراین بسیج تمام امکانات برای اجرای این طرح ضروری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.