علی القحوم تأکید کرد که تعیین سفیر یمن در تهران فحوای سیاسی بزرگی دارد و حمایت های ایران در این راستا به جد شایسته تقدیر است.

تعیین سفیر در تهران یک گام مهم سیاسی است/به‌زودی سفارتخانه‌های یمن در دیگر کشورها بازگشایی می‌شوند

«علی القحوم» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین تعیین «ابراهیم محمد الدیلمی» به عنوان سفیر یمن در تهران و تحویل استوارنامه او به محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران را یک گام بسیار مهم سیاسی توصیف کرد وگفت: تعیین سفیر در ایران یک گام صحیح بود؛ چراکه در صنعا دولت و شورای سیاسی وجود دارد که مشروعیت خود را از مردم گرفته و ما در تشکیل دولت و تعیین سفرای خود در دیگر کشورها به خواسته‌های آمریکا و عربستان توجهی نداریم.

علی القحوم افزود: کشور ما درگیر جنگی است که در رأس آن آمریکا قرار دارد و توسط دنباله روهای آن یعنی عربستان و امارات انجام می شود و طی آن تمام مناطق ویران شده و ثروت‌های آن به غارت رفته است و از این طریق به دنبال تسلیم کردن ملت یمن هستند اما ما با این بادها نخواهیم لرزید و امروز پس از گذشت پنج سال از تجاوز، ملت یمن به فضل خدا از هر زمان دیگری مستحکم تر، مصمم ترو قوی تر از وطن خود دفاع می کند.

عضو دفتر سیاسی انصارالله تاکید کرد که تعیین سفیر فحوای سیاسی بزرگی دارد و حمایت های ایران در این راستا به جد شایسته تقدیر است. ایران با صدای بلند دولت صنعا و شورای سیاسی را به رسمیت شناخته و این اقدام از سوی طرف های بین المللی و کشورهای مختلف از جمله سوریه و عراق مورد استقبال قرار گرفته است و به زودی سفارت یمن در برخی از کشورها بازگشایی خواهد شد. امروز دنیا از ائتلاف متجاوز نفرت دارد و جامعه بین الملل اذعان دارد که رژیم سعودی در یمن مرتکب جنایت و ویرانگری شده است و ائتلاف آن امروز در آستانه فروپاشی قرار دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا میان تعیین سفیر جدید در ایران و درخواست آمریکا برای انجام مذاکره و گفت وگو میان طرف های یمنی ارتباط وجود دارد گفت: درخواست آمریکا برای انجام گفت و گو دروغ، باطل و غیرواقعی است و این کشورهمیشه به اتخاذ سیاست های دوگانه معروف بوده است. کشوری که خود در راس تجاوز قرار دارد، چگونه می تواند مدعی گفتگو و مذاکره باشد. تجاوز به یمن از واشنگتن اعلام شد و تصمیم ادامه آن را آمریکا گرفته است؛ بنابراین می تواند تصمیم بگیرد که جنگ متوقف شود و نیازی به درخواست مذاکره ندارد. واضح است که صحبت از گفتگو از سوی دولت آمریکا سخنی منافقانه و غیرواقعی بوده و صرفا مصرف رسانه‌ای و انتخاباتی برای دونالد ترامپ دارد.

علی القحوم تاکید کرد: سخن از گفت وگو و ادامه جنگ و تجاوز به طور کلی از اقدامات بین المللی برای حل بحران یمن به دور است و مفهوم آن این است که می خواهند علیه یمن توطئه و این کشور را تجزیه کنند. گفت وگو تنها یمنی-یمنی باید باشد و هیچ طرف خارجی حق مداخله در آن را ندارد.

عضو ارشد انصارالله در ارتباط با راه حل بحران یمن گفت: از ابتدا تاکنون راه گفتگو و مذاکره سیاسی باز بوده و کسی که برای مسدود کردن این راه تلاش کرده ، کشورهای متجاوز متشکل از آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات بوده اند. از این رو ما همیشه از گفتگو و توقف جنگ و محاصره علیه ملت یمن استقبال کرده ایم و این خواسته تمام مردم است، ولی متجاوزان که می خواهند کشور ما را اشغال و منابع آن را غارت کنند، مانع از تحقق این راه حل شده اند. آنها باید بدانند که راه نظامی مسدود است و باید در حساب و کتاب خود تجدید نظر کنند.

وی در پایان در ارتباط با امکان بازگشایی سفارت یمن در دیگر کشورها طی روزها و ماه های آتی ضمن قدردانی از حمایت جمهوری اسلامی ایران از مسائل دنیای اسلام و مسائل انسانی گفت: به زودی سفارت یمن در برخی از کشورهای اسلامی و عربی دیگر افتتاح خواهد شد و درخواست هایی در این زمینه ارائه شده است. این کشورها دولت نجات ملی در صنعا را به عنوان دولت یمن به رسمیت می شناسند و ماهیت واقعی ائتلاف متجاوز که به دنبال اشغالگری و غارت یمن است برایشان مشخص شده است.


انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.