خراسان شمالی-رییس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: پروژه ۱۹ مهر در تخته ارکان در زمینی به مساحت ۸۷ هکتار ایجاد شد که در سفر رهبر معظم انقلاب به این استان ۶۰ میلیارد ریال برای ساخت آن اختصاص یافت و اکنون ۱۲۰ میلیارد ریال برای ساخت دانشگاه کوثر نیاز داریم.

ساخت دانشگاه ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، دکتر علیرضاحسینی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به علت کمبود اعتبار پروژه متوقف شده بود اظهار داشت:روند ساخت و ساز ادامه یافت، امیدوار هستیم مرحله اول این طرح در بهمن ماه به بهره برداری برسد.

وی کمبود فضای آموزشی و خوابگاهی دانشجویان این مرکز آموزش عالی رای یکی دیگر از مشکلات این دانشگاه عنوان کرد و افزود: متاسفانه هم اکنون تمام فضاهایی را که در اختیار داریم استیجاری هستند.

حسینی در خصوص کمبود فضای خوابگاهی نیز افزود: در حال حاضر پنج فضای خوابگاهی در استان وجود دارد که دو فضای جدید نیز افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: ظرفیت فضای خوابگاه ها در حال حاضر یکهزار و ۵۰۰ نفر است که۶۰ درصد دانشجویان این مرکز غیر بومی هستند.

حسینی افزود: قیمت اجاره فضاهای خوابگاهی در استان چهار برابر شده اند.

وی در ادامه با یادآوری این مطلب که مشارکت خیران برای خوابگاه سازی در استان بسیار ضعیف است، عنوان کرد: با این وجود، با اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در زمینه اختصاص زمین وقفی برای خوابگاه سازی وارد تعامل شدیم که این اداره کل نیز اختصاص زمینی وقفی به مساحت هزار و ۷۰۰ متر مربع با کاربری فرهنگی را ارائه داد که در حال حاضر این درخواست به سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای اخذ مجوز ارسال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.