استفاده از لیوان و ظروف پلاستیکی برای توزیع مایعات داغ و غذاهای نذری در ایستگاه‌های صلواتی و مراسم مذهبی طی ایام محرم و صفر ممنوع است.

ممنوعیت استفاده از ظروف پلاستیکی برای توزیع نذری

به گزارش قدس آنلاین، مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ریختن مایعات داغ در ظروف پلاستیکی خطر سرطان زایی دارد لذا استفاده از لیوان کاغذی و شیشه ای برای این کار توصیه می شود.

علی اصغر حسنی افزود: استفاده از لیوان پلاستیکی برای مایعات سرد در تکیه ها، مساجد و ایستگاههای صلواتی بلامانع است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه از زمان بسته بندی تا توزیع غذای نذری نباید بیشتر از دو ساعت بگذرد، تصریح کرد: عدم رعایت موازین بهداشتی در توزیع نذورات در مراسم عزاداری می تواند احتمال بروز بیماری های مرتبط با آب و غذا به وی‌ژه بیماری های عفونی روده ای را افزایش دهد.

وی افزود: هرگونه پخت وپز باید در مکانهایی با شرایط بهداشتی صورت پذیرد و تمامی افراد درگیر در توزیع آب، چای و غذا باید دارای کارت بهداشت معتبر بوده و رعایت بهداشت فردی در هنگام ارائه خدمت ضروری است.

مهندس حسنی با بیان اینکه مواد خام مصرفی باید سالم و بهداشتی باشد، اظهار کرد: توصیه می شود از مواد غذایی بسته بندی و فراورده های خام دامی با کشتار مجاز یا بسته بندی شده که مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی است استفاده شود.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.