معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۲۴۰۰ تن برنج، ۸۰۰ تن گوشت، ۴۰۰ تن مرغ و ۱۲۰۰ تن شکر به عنوان سهمیه برای هیات‌های مذهبی استان در نظر گرفته شده است.

سهمیه هیات‌های مذهبی خراسان رضوی از کالاهای اساسی

به گزارش قدس آنلاین، علی غفوری‌مقدم  در خصوص تامین کالاهای مورد نیاز هیات‌ها و مجالس مذهبی در ماه محرم و صفر، اظهار کرد: دیروز جلسه تنظیم بازار در ارتباط با اقداماتی داشتیم که قرار است برای محرم و صفر و تامین نیازهای هیات‌ها و مجالس عزاداری انجام شود. نیاز هیات‌ها عمدتا برنج، شکر و گوشت است که بررسی‌هایی روی آن‌ها صورت گرفت، بخشی از کالای موردنیاز مشخص بوده و تعیین تکلیف شده است

وی با بیان اینکه ۲۴۰۰ تن برنج هندی به عنوان سهمیه هیات‌های مذهبی و نذورات اعلام شده است، عنوان کرد: تصمیم‌گیری شد که این میزان برنج بین هیات‌های مذهبی مشهد و شهرستان‌ها توزیع شود. اکنون برنج آن موجود بوده و برنج هندی ۱۱۲۱ شرکت غله است، این برنج به مبلغ هر کیلو ۶۵۰۰ تومان در اختیار هیات‌ها قرار خواهد گرفت.
غفوری‌مقدم افزود: در خصوص گوشت نیز صحبت‌هایی شد که گوشت موجود بوده و با ارز نیمایی تامین شده و قیمت آن بسته به نوع قطعه یعنی ران، سردست و سایر قطعات بین ۵۲ تا ۵۵ هزار تومان متغیر است. باید قطعات تعیین تکلیف شده و ریز قیمت‌ها تعیین شود. ۸۰۰ تن سهمیه برای استان در نظر گرفته شده و باید آن را در طول محرم و صفر برای هیات‌های کل استان در نظر بگیریم.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: ۴۰۰ تن مرغ منجمد نیز در نظر گرفته شده اما با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت مرغ گرم متعادل است، شاید اکنون نیازی به توزیع نباشد و هر زمان که نیاز به توزیع مرغ منجمد بود، برنامه‌ریزی آن انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: اقلام دیگر از جمله چای نیز در حال پیگیری است تا در اختیار هیات‌ها قرار گیرد. هر بسته نیم کیلویی چای حدود ۲۴ هزار تومان قیمت دارد که قیمت آن نهایی خواهد شد، انجمن صنایع تبدیلی نیز برای رب اعلام آمادگی کرده که در اختیار تمام فروشگاه‌ها و مراکز توزیع قرار می‌گیرد و از همین محل در اختیار هیات‌ها نیز قرار خواهد گرفت. قیمت هر قوطی برای مصرف‌کننده ۱۰ هزار تومان است. به تمام فروشگاه‌ها اعلام کردیم که می‌توانند این رب را تهیه کنند.
غفوری‌مقدم خاطرنشان کرد: موضوع رب اما مربوط به هیات‌ها نیست، به شبکه‌های خود اعلام کردیم که این رب را جذب کنند و از فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای درخواست کردیم که هر کدام‌ تمایل برای توزیع دارند، برای جذب اقدام نمایند. انجمن صنایع تبدیلی اعلام آمادگی کرده که رب را به قیمت۹۵۰۰ تومان تحویل شبکه توزیع دهد و با قیمت ۱۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد. اکنون برخی فروشگاه‌ها در حال جذب آن هستند.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به اینکه پیگیر تامین روغن برای هیات‌ها نیز هستیم که نیاز به پیگیری‌هایی دارد، تصریح کرد: این برنامه‌ریزی امروز انجام شد و در یکی دو روز آینده برنامه‌ریزی ریز توزیع را با سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل امور اوقاف استان برای توزیع بین هیات‌های مذهبی و مساجد انجام می‌دهیم.
وی بیان کرد: موضوع شکر نیز مطرح شد و قرار است همکاران ما در شرکت غله پیگیری‌هایی برای تامین آن انجام دهند. سهمیه حدود ۱۲۰۰ تن اعلام شده اما دنبال محل تامین آن هستیم که منبع تامین آن از داخل یا خارج استان مشخص شود و در اختیار هیات‌های مذهبی قرار گیرد اما فعلا برای حبوبات موضوعی مطرح نشده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.