رئیس اتاق اصناف مشهدگفت: اگرچه اصناف حرمت ایام محرم را برای زائران ؛ مجاوران و عزاداران حسینی حفظ می کنند اما اگر مردم در حوزه های مختلف با مواردی همچون گران فروشی، کم فروشی ویا برخورد نامناسب مواجه شدند آنها را از طریق سامانه ۱۲۴گزارش کنند.

اصناف حرمت دار ماه محرم باشند

محمود بنانژاد در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: با بهره گیری  از ظرفیت کارشناسی تمام  اتحادیه ها بازار آرامی را  در شهر مقدس مشهد طی ماه های محرم و صفر پیش رو خواهیم داشت. 

وی افزود: توزیع کالاهای اساسی با قیمت مناسب و تنظیم بازار برای هیئت های مذهبی نیز از چند روز قبل در شهر مشهد آغاز شده است و هیئت های دارای کدشناسایی می توانند این اقلام را از جامعه هیات مذهبی شهر مشهد دریافت کنند.  

بنانژاد با بیان اینکه اصناف قدردان مجاورت با امام مهربانی ها باشند و در خدمت به زائران و عزاداران حسینی حرمت ماه محرم را نگه دارند، تصریح کرد: نیروهای بازرسی این سازمان به طور ویژه درحال بررسی بازار هستند و اگرچه اغلب اصناف حرمت این ایام را برای زائران ؛ مجاوران و عزاداران حسینی  حفظ می کنند اما اگر مردم در حوزه های مختلف با مواردی همچون گران فروشی، کم فروشی ویا برخورد نامناسب مواجه شدند می توانند از طریق تلفن های  ۱۲۴، ۳۱۷۳۰۱۲۴ و یا شماره پیامک ۳۰۰۰۱۳۴۱۲۴موارد را گزارش دهند تا بازرسان این سازمان در کمترین مدت زمانی در محل حضور پیدا کنند تا برخوردهای لازم صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: در موضوع نان نیز درباره آرد نانوایی های آزاد پز مشکلی وجود ندارد، زیرا حمل این ارد ها توسط خود نانوایی ها انجام می شود . از طرفی قیمت نان در نانوایی های ازاد پز یا به عبارتی نیمه یارانه ای که گندم را کیلویی ۹۰۰تومان دریافت می کنند و طبق مصوبه دولت تصمیم گیری در مورد قیمت آنها در اختیار خود واحد صنفی است در حال جمع بندی است وطی روزهای آینده اعلام خواهد شد وپیشنهاد اولیه آن از سوی اتحادیه مطرح و به شورای آرد و نان استان ارسال شده است، از طرفی در این موضوع ساماندهی قیمت ها و تعیین وزن چونه ها به صورت واحد و استاندارد نیز مطرح است زیرا در حال حاضر وزن چونه ها در نانوایی های مختلف متفاوت است.

رئیس اتاق اصناف مشهد در ادامه به قدس آنلاین اظهار داشت: اما در موضوع نانوایی های یارانه ای که از سال ۱۳۹۴ علی رغم افزایش هزینه های مختلف ، افزایش قیمت نداشته اند و متولی قیمت گذاری آن کشوری و در اختیار دولت است مشکلات زیادی مطرح است به طوری که این نانوایی ها در حال حاضر در تهیه آرد با مسائلی مواجه هستند و چون توزیع آرد در اختیار دو شرکت خلیج فارس و آبادان است در هزینه های حمل با مشکلاتی مواجه هستند که این موضوع توزیع ارد را برای نانوایی های یارانه ای با مسائلی مواجه کرده است که قرار است در کارگروه گندم و ارد که در طول هفته جاری برگزار خواهد شد این موضوع مطرح می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.