نایب رئیس اتحادیه خیاطان مشهد گفت: قیمت پیراهن مشکی مردانه از پارسال تا کنون سه برابر شده است.

بازار پیراهن مشکی ایرانی داغتر از مشابه خارجی/پارچه ۲۵درصدگران شده اما پیراهن دوخته ۳۰۰درصد/تی شرتهای مشکی خارجی رقیب پیراهن مشکی ایرانی نمیشود

قدس انلاین- تکتم بهاردوست: لباس مردانه و پارچه سیاه جزو پرمتقاضی ترین محصولاتی هستند که  در ایام محرم بازار آن رونق خاصی می‌گیرد، محصولی که امسال خیلی از متقاضیان را به خاطر افزایش قیمت با مشکل مواجه کرده است.ولی پرسشی در این میان وجود دارد که آیا میان افزایش قیمت پارچه و قیمت لباس دوخته شده تناسبی وجود دارد ؟ چرا لباس دوخته چند برابر بیش از پارچه گران شده است؟

"سعید .ک" یکی از آن شهروندانی است که از قیمت بالای پیراهن مشکی در سال جدید گلایه مند است و می گوید: قیمت پیراهن مشکی در سال جدید حداقل سه برابر شده است و با توجه به وضعیت اقتصادی که این روزها گریبانگیر همه است امکان تهیه پیراهن جدید را ندارم.

رضا اذری همشهری دیگری است که از کیفیت پیراهن های آماده در مغازه ها شاکی است و می گوید: با وجود کیفیت نا مطلوب پارچه ها قیمت های بالای پیراهن مشکی هم باعث شده که نتوانم پیراهن جدیدی تهیه کنم.

***پارچه فقط ۲۵درصد گران شد

رئیس اتحادیه پارچه فروشان مشهد ضمن اشاره به اینکه امسال کمبودی در بازار پارچه مشکی پیراهنی وجود ندارد در توضیح وضعیت حال حاضر بازار پیراهن مشکی مردانه گفت: امسال واردات پارچه های پیراهن مشکی نسبت به سال گذشته خیلی کمتر بوده است و بیشتر از کشورهای ژاپن و چین وارد شده است. با این همه مصرف کننده با توجه به کیفیت پارچه های ایرانی که با نمونه های خارجی اش برابری می کند و حتی می توانم بگویم خیلی هم با کیفیت تر است نسبت به تهیه پارچه های پیراهن مشکی ایرانی رغبت بیشتری دارند.

شادمهر ادامه داد: در کل پارچه های پیراهن مشکی به چند بخش عمده تقسیم می شود که شامل پارچه های تترون خارجی و ایرانی، کرپ و...ولی چیزی که به خاطر گرمی هوا بیشتر مورد اقبال همشهریان و مصرف کنندگان است پارچه های تترون است که در حال حاضر یک قواره پارچه پیراهن مشکی مردانه تترون ایرانی قابل استفاده بدون قیمت دوخت بین ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان است. که البته در بین مشابه خارجی این پیراهن ها متاسفانه نمونه چینی این پارچه اصلا کیفیت لازم را ندارد ولی قیمت یک قواره پیراهن مشکی مردانه تترون ژاپنی که کیفیت بهتری هم دارد بدون قیمت دوخت ۶۰هزار تومان است که خوشبختانه اقبال مصرف کننده بیشتر به سمت پارچه تترون ایرانی است چون این پارچه ها مواد کمتری دارد و برای فصل گرم مناسب تر است.

شادمهر در خصوص افزایش قیمت پارچه مشکی پیراهنی در سال جدید گفت: امسال قیمت بهترین پارچه مشکی پیراهنی نسبت به زمان مشابه اش در سال گذشته ۲۵ درصد افزایش داشته است.

***

در ادامه محسن مرادی نایب رئیس اتحادیه خیاطان مشهد نیز ضمن اشاره به کاهش واردات پارچه مشکی از ابتدای سال ۹۸ به کشور گفت:امسال هیچ گونه کمبودی در بازار پارچه مشکی از هیچ نوعی بخصوص پارچه پیراهن مشکی نداریم ولی به هر حال با توجه به اینکه امسال قیمت مواد اولیه تولید پارچه مشکی پیراهنی سه برابر شده است طبیعتا همین افزایش را در قیمت پارچه هم داشته است.

وی افزود: مرادی قیمت پیراهن مشکی دوخته شده را از ۳۵ هزار تومان تا ۸۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: متاسفانه قدرت خرید مردم برای تهیه پیراهن مشکی خیلی پایین آمده است ولی به هر شکل همان تعدادی هم که پیراهن مشکی تهیه می کنند به خاطر کیفیت خیلی خوب جنس پارچه پیراهن مشکی های ایرانی بیشتر تمایل به خرید جنس ایرانی دارند.

نایب رئیس اتحادیه خیاطان مشهد  ادامه داد: در حال حاضر پارچه های مشکی که در بازار وجود دارد تترون، ترگال، نخ بروجرد و...این پارچه به خاطر وجود هوای گرم بهترین موارد استفاده را در این فصل دارد و متاسفانه به دلیل اینکه قیمت پارچه پیراهن مشکی خارجی خیلی بالاست کسی چندان تمایل به خرید این گونه پارچه ندارد.

مرادی در توضیح وجود تی شرت هایی با تصاویر عجیب و غریب در بازار گفت: متاسفانه این گونه تی شرت ها به صورت قاچاق و از کشورهای چین و ترکیه وارد بازار می شود ولی به هر شکل خوشبختانه نتوانسته اند خدشه ای به بازار پیراهن مشکی وارد کند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.