«قصّه‌های روضه» به کوشش بیژن شهرامی روایتگر حکایاتی از اصحاب و مجالس روضه‌خوانی پیشنهاد ویژه انتشارات به‌نشر برای کتاب دوستان است که به تازگی به چاپ دوم رسیده است.

«قصّه‌های روضه» از سوی «به‌نشر» به چاپ دوم رسید

به گزارش قدس آنلاین، این روزها شور و حال حسینی تمامی قلب‌ها را به تسخیر خود درآورده است، با گذشت قرن‌ها از واقعه کربلا اما مرثیه و روضه‌خوانی در رثای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) هر سال پررنگ‌تر از سال‌های قبل ادامه می‌یابد.

روایاتی که ریشه در باورهای مذهبی مردم دارد، از طریق مداحی و روضه‌خوانی نسل به نسل منتقل می‌شود تا این واقعه تاریخی برای همیشه در اذهان باقی بماند.

مجموعه «قصه‌های روضه» که برگرفته از خاطرات، داستان و روایات درباره اصحاب روضه است به کوشش بیژن شهرامی روایت‌گر داستان‌های کوتاه مذهبی در سه فصل با عناوین «خدای تعالی و حضرات مومنین»، «عالمان دینی» و «شهدا، پیرغلامان، هنرمندان و غیره» است.

این اثر که به گفته مولف آن برمبنای مطالعات و تحقیق میدانی انجام شده است، خاطراتی را از بزرگان بازگو می‌کند که در منابعی دیگر ذکر نشده و برخی از قصه‌ها نیز از منابع دست اول و معتبری همچون «لهوف»، «کامل الزیارات»، دانشنامه جهان اسلام، «ز مهر افروخته»، «قندان‌های همیشه پر»، پارسای کویر و غیره استخراج شده‌اند.

چاپ دوم «قصه‌های روضه» در ۱۵۲ صفحه با تیراژ دو هزار نسخه، در قطع رقعی و با قیمت ۱۸۰ هزار ریال در دسترس مخاطبان قرار دارد.

علاقه‌مندان برای آگاهی از اخبار به‌نشر و مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره ۳۰۰۰۳۲۰۹ یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق پیام رسان‌های بله و ایتا به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.