شهردار طرقبه گفت: تا یک سال آینده دو پارکینگ در شهر طرقبه راه‌اندازی خواهد شد و برای پارکینگ سوم نیز برنامه‌هایی در دستور کار است.

راه‌اندازی دو پارکینگ در طرقبه تا یک سال آینده

به گزارش قدس آنلاین ، علی‍رضا خادم‌پیر در مراسم افتتاح و آغاز به کار پروژه‌های شهرداری طرقبه در هفته دولت که در سالن جلسات شماره دو شهرداری طرقبه برگزار شد، اظهار کرد: شهر طرقبه با حدود 22 هزار نفر جمعیت توفیق جذب گردشگر را دارد. در ورودی این شهر امامزاده یاسر و ناصر است که زائران بسیاری، از 26 کشور به خصوص از حوزه خلیج‌فارس را به سمت خود جذب می‌کند و هر ساله شاهد جمعیت چشم‌گیری برای زیارت و استفاده از باغات و ییلاقات این منطقه هستیم.

وی ادامه داد: شهرداری طرقبه با شهرداری‌های دیگر در زمینه کمبود نیرو تفاوت دارد و در مقابل آن انتظارات مردم شهر طرقبه و گردشگران از شهرداری این منطقه بسیار زیاد است.

شهردار طرقبه افزود: سالانه بیش از 17 میلیون خودرو وارد شهر طرقبه می‌شوند. شهرداری طرقبه برای رفاه حال گردشگران اقدامات و زیر ساخت‌هایی را در دستور کار خود قرار داده که شامل بازگشایی بلوار امام خمینی به طول 6.5 کیلومتر است که تاکنون صد در صد این پروژه انجام شده است. این مسیر از ابتدای دو راهی طرقبه آغاز و تا سد چالیدره ادامه دارد.
 
خادم‌پیر بیان کرد: همچنین به موازات بلوار امام خمینی، بلوار دیگری احداث شده است که ترافیک شهر طرقبه را کاهش خواهد داد و این زیر ساخت‌ها همچنان ادامه خواهد داشت. علاوه‌بر این کارها، احداث بلوار امام رضا(ع) در دستور کار قرار دارد که این بلوار به طول 3.2 کیلومتر از دو راهی طرقبه و شاندیز شروع و به بلوار امام خمینی متصل می‌شود و تاکنون مطالعات زیادی در بحث ترافیکی و مشاوره‌های شهرسازی برای زیبایی آن انجام شده است.

وی ادامه داد: پوسته این بلوار به عرض 120 متر که دو فضای سبز 10  متری دارد که یکی از آن در اختیار مالکان و دیگری  حدود 100 متر در اختیار شهرداری است. از این فضا حدود  2.3 آن به عنوان فاز یک بازگشایی شده است که هزینه آن حدود 300 میلیارد تومان است. قسمتی از این هزینه با توجه به پروانه‌ها و امتیازات بوده و قسمت دیگر آن به صورت نقدی پرداخت شده است.

شهردار طرقبه خاطرنشان کرد: در مسیر این پروژه حدود 165 هزار متر مربع ملک وجود دارد. در این پروژه قرار است که بلوار 35 متری را به بلوار 100 متری تبدیل کنندکه در همین راستا ما باید 65 متر اضافه خریداری کنیم. از 165 هزار متر مربع، حدود 90 هزار متر مربع آن  با اعتبار بالغ بر 300 میلیارد خریداری شده است که به عنوان فاز اول بلوار امام رضا(ع) نام‌گذاری شده است و حدود 75 هزار متر مربع آن باقی مانده که در دستور کار قرار گرفته است.

خادم‌پیر عنوان کرد: دو عرض 16 متر در بلوار امام‌رضا برای پیاده‌روی و لاین دوچرخه در نظر گرفته شده و در تمام مراحل این پروژه منطقه گردشگری طرقبه با همان بافت قدیمی حفظ خواهد شد. در بلوار صاحب‌الزمان پروژه مبلمان شهری را داشته‌ایم که برای عید نوروز 97 افتتاح شده که در این طرح نمای قدیم طرقبه نیز محفوظ مانده است.
 
وی تاکید کرد: با احداث این بلوارها، ساماندهی و بهبود ترافیکی، فضای سبز زیبا با پوشش گیاهی منسجم حدود 16.5 متر،  لاین دوچرخه و محور پیاده‌روی، قطار شهری از وسط این بلوار را خواهیم داشت. تاکید داریم با این اهداف شاهد زیباترین بلوار در شهر طرقبه باشیم، همچنین برای فاز یک این مسیر 35 میلیارد تومان اعتبار اجرایی در نظر گرفته شده است.

شهردار طرقبه افزود: آغاز کار فاز یک این پروژه بعد از 18 ماه خواهد بود که برای آن برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده که برای ورود و خروج گردشگران مشکلی ایجاد نشود. تمام کسانی که در این پروژه‌ها ما را همراهی کردند مشاوران استان هستند و ما فقط از تجارب کشورهای خارجی استفاده کرده‌ایم و سرمایه‌گذاری با شهرداری طرقبه است.

خادم‌پیر بیان کرد: تمام قطعات مورد نیاز برای فاز یک به جز چند قطعه که در فضای سبز قرار دارد و حدود 90 هزار متر مربع در ورودی بلوار امام رضا تملک شده است. برای مرکز شهر طرقبه دو پارکینگ طبقاتی، زمینی به مساحت 8 هزار و 200 متر خریداری شده است و تا دو ماه آینده کلنگ‌زنی آن انجام می‌شود. حدود 11 هزار متر مربع پارکینگ مسقف و 7 هزار مترمبع پارکینگ رو باز که  حدود 700 ماشین در خود جای می‌دهد در فاز یک پیش‌بینی شده است. بعد از اتمام فاز یک، فاز بعدی به سرعت آغاز خواهد شد.
 
وی ادامه داد: زمینی به مساحت 3 هکتار در حاشیه میدان شهدا طرقبه برای سایت اداری شهرداری طرقبه در نظر گرفته شده و در کنار این مکان پارکینگ رو باز در حدود 2 هکتار پیش‌بینی شده است . تا یک سال آینده دو پارکینگ در شهر طرقبه راه‌اندازی خواهد شد و برای پارکینگ سوم نیز برنامه‌هایی در دستور کار است.
 
شهردار طرقبه در خصوص پل پرتویی بیان کرد : برای احداث این پل نشست‌هایی با شورای مشهد، شورای شهر شاندیز و طرقبه و فرماندار داشته‌ایم. موضوعات زیادی را در زمینه این طرح مطرح کرده‌ایم تا بتوانیم موانعی را که در مسیر بلوار وکیل آباد وجود دارد، برداریم و مسیرهای بیشتری برای ورود به شهر طرقبه  باز کنیم.
 
 خادم‌پیر مطرح کرد: در فاز یک چالیدره رستوران‌گردان در ارتفاع 4.2 متری و بازی‌های تفریحی و گردشکری را افتتاح کرده‌ایم که حدود 400 نفر  مستقیم و بیش از 400 نفر به صورت غیر مستقیم در این مکان مشغول به کار هستند. در فاز دو چالیدره که با کمک سافاری کیش در حال اجراست، در زمان اخذ قرار داد دلار 4500 تومان بود و اکنون با افزایش دلار برخورد کرده‌ایم که برای آوردن تجهیزات و ماشین‌ها با مشکل روبه‌رو شده‌ایم. سعی داریم ماشین‌ها را با همان قیمت قدیم از کیش وارد کنیم تا بتوانیم  شاهد تعداد بیشتری از این ماشین‌ها در این قسمت باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.