مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی سرمایه گذاری تعاونی‌های استان را بیش از ۴۰۰میلیارد تومان اعلام کرد.

سرمایه گذاری ۴۰۰میلیارد تومانی 7 هزار تعاونی‌ در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین ؛  محمد سنجری ، تعداد تعاونی های فعال در استان را 7 هزار تعاونی اعلام کرد و گفت:این تعداد تعاونی 4 میلیون و 700 هزار نفر عضو دارند و 401 میلیارد تومان  در آنها سرمایه گذاری و زمینه اشتغال 114 هزار نفر در آنها فراهم شده است. 

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت:استان خراسان رضوی به لحاظ تعداد تعاونی های فعال رتبه دوم کشور را دارا می باشد.

سنجری  با گرامی داشت هفته تعاون گفت: از ابتدای هفته دولت تا پایان هفته تعاون در سطح استان  42 طرح در بخش های مختلف  تولیدی و تعاونی  با اعتبار 95 میلیارد تومان افتتاح و مورد بهره برداری قرار می گیرد که با بهره برداری از آنها زمینه اشتغال 3 هزار نفر نیز فراهم می شود.

وی همچنین گفت: طی سال جاری 10 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی به استان تخصیص یافته است که تاکنون 3 میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است و مابقی تسهیلات مشاغل خانگی استان به مرور به استان ابلاغ می شود.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری استان در بهار امسال 9 و 4 دهم درصد اعلام شد گفت: این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل یک و 7 دهم درصد کاهش داشته است. 

وی برگزاری جشنواره تجلیل از 24 تعاونی برتر ملی و استانی ، دیدار با مسئولان و ائمه جمعه، برگزاری میزگردهای تخصصی با تعاونی ها با محوریت موضوعات متفاوت درراستای ترویج و توسعه فرهنگ تعاونی ها ، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، نشست  و گفتگوی اجتماعی با محوریت اتحادیه های تعاونی با حضور معاون اقتصادی استاندار و سایر دستگاههای اجرایی استان با هدف بررسی مسایل و مشکلات تعاونی ها را از مهم ترین برنامه های هفته تعاون در استان برشمرد.

منبع : ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.