خراسان شمالی-استاندار خراسان شمالی گفت: مسمتری افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی نسبت به سال های گذشته ۳ برابر افزایش یافته ولی تلاش برای مهارت آموزی و کارآفرینی افراد تحت پوشش باید در صدر کارها باشد.

مسمتری سازمان بهزیستی ۳ برابر افزایش یافته است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی اظهار داشت: یکی از تاکیدات دولت تدبید و امید افزایش رفاه اجتماعی می باشد که برای تحقق این هدف اقدامات مختلفی از جمله افزایش مستمری بازنشستگان را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با مروری بر اقدامات دولت در حوزه رفاهی اجتماعی افزود: مستمری بازنشستگان در سال های ۹۶ و ۹۷ به ترتیب ۱۴ و ۵ دهم و ۱۹ و ۵ دهم درصد افزایش یافته است و این میزان در سالجاری ۳۶/۵ درصد است.

شجاعی ادامه داد: از سال ۹۶ تا کنون به افزون بر شش میلیون و ۵۰۰ هزار زنان کارگر سرپرست خانوار و کارگران فصلی و ساختمانی سهام عدالت واگذار شده است.

وی در ادامه به بررسی دولت تدبیر و امید برای کمک جبرانی و حمایت غذایی از اقشار کم درآمد در دو سال گذشته اشاره داست و گفت: طی ۵ مرحله که در ۴ مرحله آن به ۳/۸ میلیون خانوار  در مرحله آخر به ۱۴/۸ میلیون خانوار سبد حمایتی تخصیص داده شده است.

شجاعی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: تاکید بنده افزایش مهارت آموزی با هدف ایجاد اشتغال در تمامی اقشار استان به ویژه افراد تحت پوشش سازمان های حمایتی می باشد تا تعداد افراد تحت پوشش با کسب درآمد پایدار و افزایش رفاه زندگی, کاهش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.