قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد از استقرار دو هزار تاکسی در خطوط منتهی به حرم و اعزام ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به کشور عراق در ایام محرم خبر داد.

استقرار ۲۰۰۰ دستگاه تاکسی در خطوط منتهی به حرم در ایام محرم/ ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به کشور عراق اعزام می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی در خصوص فعالیت‌های شهرداری مشهد در راستای ایام محرم و صفر اظهار داشت: کلانشهر مقدس مشهد به دلیل وجود حرم هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، سالانه گردشگران بی‌شماری را به سمت خود می‌کشاند. حرم مطهر علی ابن موسی الرضا علیه السلام برای پیروان آن حضرت تکه‌ای از بهشت آسمانی روی زمین است.

وی ادامه داد: از این رو هر ساله میلیون‌ها نفر روانه مشهد می‌شوند تا سر بر آستان آن حضرت بگذارند و به آرامشی وصف ‌ناپذیر دست یابند، این شهر زیارتی، تقریبا در همه روزهای سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع، اداره هماهنگی مناسبت‌های شهرداری مشهد با برنامه‌ریزی، هماهنگی و تهیه دستورالعمل و ابلاغ به کلیه معاونت‌ها، سازمانها و ادارات زیرمجموعه شهرداری مشهد تلاش دارد با اقدامات خود فضای مطلوب و مناسبی جهت برگزاری برنامه‌ها ایجاد کند ...

وی با اشاره به برنامه‌های سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد گفت: از جمله اقدامات ویژه این سازمان در ایام محرم شامل دو مورد اجرای نمایش آیینی شبیه خوانی در قالب نمایش با حضور هنرمندان برجسته کشور در مجموعه گردشگری سپاد از تاریخ ۱۰ الی ۱۹ شهریور ماه، برگزاری تور مذهبی بوم‌گردی درروستای پیوه ژن، مشارکت در اجرای برنامه‌های پیشنهادی تایید شده از طرف تشکل‌ها، سمن‌ها و هیات مذهبی معرفی شده از سوی مناطق، اکران ۳۲۰۰ عدد پرده آویز ستونی و۳۲۰۰ عدد پرده بیرقی، اکران ۲۰۰۰ عدد پرده بیرقی سردرب مغازه‌ها و آماده‌سازی ۱۲ عدد سازه شمسه در ۱۲ نقطه از سطح شهر است.

یعقوبی بیان کرد: اداره کل بهبود محیط زیست شهری نیز به عنوان یکی از ادارات زیرمجموعه معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد در ایام ماه محرم نسبت به تکمیل عملیات کاشت گل فصل پاییز در سطوح فضای سبز در لکه‌های پیش‌بینی شده، هماهنگی جهت رفع نواقص و بهبود وضعیت روشنایی و نورپردازی بوستان‌ها، میادین، لچکی و بولوارها در کلیه سطوح فضای سبز سطح شهر و برنامه‌ریزی و کنترل فعال بودن آبنماها و رفع نواقص سیستم‌های روشنایی و پمپ آنها اقدام کرده است.

تنظیف ۶۳ میلیون مترمربع از معابر شهر

وی اذعان کرد: تنظیف و شستشوی معابر با اولویت خیابان‌های منتهی به حرم مطهر در متراژ ۶۳ میلیون مترمربع، جانمایی و نصب ۳۵۰ سازه مجاز تبلیغات مذهبی، آماده‌باش ۱۰۰ درصدی نیروی کارگری و ۲۵۰۰ نفر مازاد به منظور نظافت عمومی شهر از اقدامات اداره کل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد با اشاره به اینکه در ایام محرم سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی نیز به منظور پیشگیری از هرگونه خطر احتمالی برای شهروندان به حالت آماده‌باش در می‌آید، گفت: خودروهای عملیاتی از جمله ۶ دستگاه خودرو عملیاتی، ۴ دستگاه موتورسیکلت، ۲۶ نیرو در اطراف حرم مطهر، اماکن مذهبی و محل تجمع شهروندان و زائران در دهه اول ماه محرم به حالت آماده‌باش حضور دارند.

وی اظهار داشت: برنامه‌های سازمان مدیریت پسماند شامل محدود کردن فعالیت خودروهای حمل و بارگیری خاک و ضایعات ساختمانی در ایام محرم، اعلام پیام‌های رادیویی در خصوص مضرات ظروف یکبار مصرف و برگشت به چرخه طبیعت و برنامه‌ریزی جهت اعزام رانندگان اداره نقلیه جهت عزیمت به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی است.

یعقوبی خاطرنشان ساخت: سازمان مدیریت آرامستان‌ها در ایام ماه محرم نسبت به پاکسازی و نظافت و آماده‌سازی حسینیه‌ها در آرامستان بهشت رضا (ع)، نصب پرچم مشکی بر روی ۷۰ دستگاه آمبولانس اعزام و آماده‌باش نیروهای خدماتی و فضای سبز در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی جهت ارائه خدمات مناسب به زائران و هیات‌های مذهبی اقدام کرده است.

وی در خصوص اقدامات ویژه سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی اذعان کرد: اقدامات ویژه این سازمان شامل برگزاری جشنواره تخفیفات به مناسبت ایام ماه محرم در ۳۰ فروشگاه شهرما و ۱۴ بازار میوه و تره بار و نصب ۴۸ المان شمسه مناسب‌سازی شده در سطح شهر در خصوص ماه محرم و صفر می‌شود.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: پاکسازی مسیر تردد هیات‌های مذهبی در معابر منتهی به حرم مطهر با مشارکت ۵۰ نفر از اعضای سمن زیست محیطی و اجرای برنامه محیط زیستی در فرهنگسرای خانواده با موضوع کاهش استفاده از ظروف یکبار مصرف از جمله اقدامات اداره محیط زیست، سلامت و ایمنی شهرداری مشهد است.

وی افزود: برنامه معاونت عمران، حمل و نقل و ترافیک و نظارت بر نگهداری و تعمیرات و بهره‌برداری تاسیسات و زیرساخت‌های شهری به ترتیب نصب بنر با موضوع محرم فرهنگ ایثار و شهادت در محل پروژه‌های سازمان، کارخانه تولید آسفالت شهید مجیدی، کارگاه تولیدات بتنی المهدی و اداره ماشین‌آلات و ممنوعیت عملیات حفاری در معابر منتهی به حرم مطهر رضوی و هسته مرکزی شهر است.

استقرار دو هزار تاکسی در خطوط منتهی به حرم در ایام محرم

وی در خصوص اقدامات سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی نیز گفت: تقویت خطوط منتهی به حرم مطهر با ۲۰۰۰ دستگاه تاکسی، اجرای ۵۰ سرویس صلواتی در خیابان اندرزگو توسط تاکسیرانان در روز تاسوعا و عاشورا، استقرار ۱۵ اکیپ بازرسی و ۱۰۰ نفر بازرس و ناظر در مناطق پرتردد، آماده‌باش ۱۸۰۰ دستگاه تاکسی در شبکه‌های بیسیم در سطح شهر، آماده‌باش خطوط مبادی ورودی با ۹۵۰ دستگاه تاکسی، فعالیت ۱۰۰ دستگاه تاکسی ون و ۱۰۰ دستگاه تاکسی زائر در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر در ایام محرم صورت می‌گیرد.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد گفت: سازمان پایانه‌های مسافربری نیز در راستای جلب مشارکت‌های مردمی در خصوص برپایی ایستگاه‌های صلواتی در پایانه مسافربری امام رضا (ع)، هماهنگی با پلیس راهور جهت برقراری نظم و کنترل ترافیک در پایانه‌ها و ایستگاه سوارها، هماهنگی جهت سرویس‌دهی به زائران و اعزام کاروان‌های دربستی و هماهنگی در خصوص سرویس‌دهی اتوبوس‌های دربستی درونشهری در پایانه مسافربری امام رضا (ع)، هماهنگی لازم به منظور افزایش خدمات عابر بانک‌ها در تمامی پایانه‌ها و ایستگاه سوارها برنامه‌هایی ارائه داده است.

یعقوبی بیان کرد: برنامه‌های سازمان اتوبوسرانی نیز شامل اعزام ناوگان اتوبوسرانی به کشور عراق جهت خدمت‌رسانی در مراسم اربعین حسینی با ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و ۲۷۰ نفر از پرسنل به همراهی سه دستگاه اتوبوس امداد، یک دستگاه خودرو وانت و دو دستگاه موتورسیکلت، برگزاری همایش خادمین اربعین حسینی قبل از اعزام به عراق برای ۲۷۰ نفر از پرسنل در قالب آموزش زبان عربی، امداد و نجات، فنی و اجرایی است.

وی با اشاره سرویس‌دهی فوق‌العاده خط یک قطارشهری در روز تاسوعا و عاشورا گفت: سرویس‌دهی فوق‌العاده در روز تاسوعا و عاشورای حسینی در خط یک، اجرای برنامه‌های نمایشی با عنوان مترو تاتر و همکاری با ایستگاه‌های صلواتی مجاور خطوط پرتردد قطارشهری در طول خط ۱ و ۲ از دیگر اقدامات شرکت بهره‌برداری قطارشهری است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد برنامه شرکت الیت را آماده‌باش نیروهای بازرس جهت پیگیری و پاسخگویی به شکایات زائران و مجاوران دانست و گفت: آماده‌باش ۱۰ گشت نظارت و بازرسی در سطح شهر، ممنوعیت تردد ناوگان باری در هسته مرکزی شهر و آماده‌باش ۳ امداد خودرو یدک کش در خیابان‌های منتهی به حرم مطهر از اقدامات سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری است.

وی خاطرنشان کزد: اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شهرداری مشهد نیز برنامه‌هایی اعم از ۸ مورد هماهنگی با سیما جهت مصاحبه‌های اختصاصی پیرامون فعالیت و برنامه‌های مدیران شهری در ماه محرم و نیز برگزاری ۱۰ نشست خبری، اکران ۱۲ هزار مترمربع تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاسوعا و عاشورا و برنامه رادیویی گفتگو محور با حضور مدیران حوزه‌های مربوطه را در دستور کار خود قرار داده است.

قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد اظهار داشت: اداره کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات نیز نسبت به اجرا و پیگیری کلیه مصوبات ستاد مرکزی اقدام می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.