دعواهای سیاسی بین مسئولان ، اتمام پروژه های گاز رسانی را با مشکلات و مسائلی مواجه کرده است.

تنش بین نماینده مجلس و شورای اسلامی بر سرموضوع گازرسانی بالاگرفت

به گزارش قدس آنلاین، شهر بار که تنها شهر بخش مرکزی نیشابور است و با جمعیتی ۷ هزار نفری در شمال شرقی نیشابور، در دامنه کوه‌های بینالود با هوای کوهستانی قرار دارد، در سال ۱۳۸۷ به شهر ارتقا یافت. در هنگام ارتقای این منطقه، بحث گازرسانی به‌عنوان یک نیاز ضروری مطرح شد و پیگیری‌های زیادی تا مرحله انجام مناقصه پیش رفت، ولی به‌دلایل نامعلوم، پروژه متوقف شد. در صورتی که سالانه در این شهر، بالغ بر ۳ میلیون لیتر نفت سفید به سختی و مشقت فراوان، گرمایش سکنه را فراهم می‌سازد و هزینه‌های بسیار زیادی را برای شهروندان به همراه دارد.

طرح عظیم گازرسانی به شهر بار، از سال ۹۳ مطرح بوده است و در سال ۹۶ هم‌زمان با دهه فجر، کلنگ این پروژه به زمین زده شد؛ اما تاکنون این پروژه ادامه‌دار بوده است.

در سال ۹۷، مدیرعامل شرکت گاز استان در مراسمی اظهار کرد: حدود ۱۰۰ درصد جمعیت شهری از وجود گاز بهره‌مند شده و فقط شهر بار باقی مانده که شرکت مهندس و توسعه گاز ایران در حال انجام این پروژه است و اوایل سال آینده پروژه تکمیل می‌شود.

با توجه به وعده مدیرعامل شرکت گاز استان در سال ۹۷، این پروژه هنوز به نتیجه نرسیده است و به نظر می‌رسد که این پروژه همچنان ادامه‌دار خواهد بود.

در جلسه اخیر اعضای شورای اسلامی شهر بار، با نماینده نیشابور و فیروزه برخی زوایای معطلی این پروژه چندین ساله باز شد.

در این جلسه هاجر چنارانی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی خطاب به اعضای شورای شهر گفت: چرا برای پروژه گازرسانی که از همان ابتدا پیگیری‌هایش با ما بود، به نماینده دیگر شهرستان مراجعه کردید؟ حالا که در مرحله اتمام است، می‌خواهند آن را به نام خودشان بزنند.

این جلسه در ادامه با تنش همراه شد، عصبانیت اعضای شورای شهر بار را برانگیخت و باعث شد که آنان جلسه را ترک کنند.

هاجر چنارانی نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در باره این جلسه و مباحث مطرح شده در آن اظهار کرد: این مدل که هر هفته به یک نماینده مراجعه کنند درست نیست. در شهرستان ۷ شهر، ۵۰۰ روستا و نیم میلیون جمعیت وجود دارد و حوزه کاری بسیار وسیع است.

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من به هیچ وجه ناراحت نمی‌شوم و تاکنون مدیرکل استان را برای بازدید به این شهر برده‌ام و برای موضوع گازرسانی به شهر بار چندین بار با وزیر صحبت کرده و پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ام.

وی بیان کرد: پیمانکار قبلی ترک تشریفات کرده است و مجدداً پیمانکار جدید برای پروژه گازرسانی به شهر بار گرفته‌ایم و بدهکاری‌های پروژه قبلی را پرداخت کرده‌ایم.

نماینده نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس شورای شهر بار اصلاً رفتار و برخورد مناسبی ندارد و اگر فرصتی بشود و ما در بین مردم این شهر صحبت کنیم، از رفتارهای اشتباه شورای شهر بار قطعاً به مردم خواهم گفت.

همچنین سید حسین حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر بار نیز در این باره اظهار کرد: من اطلاعی از جلسه با خانم چنارانی و بازتاب آن در فضای مجازی ندارم.

وی ادامه داد: ما نمی‌خواهیم شهر را به حاشیه بکشیم.

حسینی گفت: من نمی‌خواهم وارد حواشی شوم و این چند روز را وظیفه داشتم. شاید کاری بوده که به اجبار عنوان شورای شهر را پذیرفته‌ام ولی هدفم کار است و هرکسی هرچه می‌خواهد برای خودش داشته باشد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.