همدان _مدیرکل اداره اوقاف همدان گفت :در استان همدان ۱۰۹ موقوفه وجود دارد که برای اما حسین (ع)یا عزادرای مرتبط با محرم وقف شده اند .

۱۰۹ موقوفه برای عزاداری امام حسین در استان همدان وقف شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: در استان همدان ۱۰۹ موقوفه وجود دارد که برای امام حسین (ع) یا عزادارای مرتبط با محرم وقف شده‌اند، که امسال نیز در اربعین حسینی ۵ موکب در استان فعال می‌شوند که سطح خدمات آنها متناسب با نیات واقفانشان خواهد بود.

حاجی زین العابدینی گفت : سنت حسنه وقف تنها منحصر به نظام اسلامی نیست و در دیگر کشورها نیز این سنت حسنه در قالب امور خیریه ، احداث دانشگاه و غیره انجام می‌شود.

 وی با اشاره به جایگاه استان در عرصه وقف و قرار گرفتن در گروه "ب" کشور افزود: موقوفات استان همدان به دو بخش انتفاعی  و منفعتی تقسیم شده، که مطابق با نیات واقفانشان اداره می‌شوند.
مدیرکل اوقاف همدان بیان کرد: در سامانه اداره کل اوقاف و امور خیریه همدان نام  هزار و ۹۳۱ مسجد، ۴۷۷ حسینیه و ۷۹۹ موقوفه به ثبت رسیده است.
 وی با اعلام اینکه در استان همدان ۲۲۳ امامزاده واجب التعظیم به خاک سپرده شده‌اند، گفت: بقاع متبرکه استان همدان دارای ۴۹ هزار رقبه بوده که ۴۷ هزار  از این تعداد باید درآمدزا باشند.
 وی با اعلام اینکه در دهه محرم ۳۷ مبلغ اعزامی از قم به مناطق مختلف اعزام می‌شوند تا به امر تبلیغ بپردازند، ابراز کرد: امسال طرح اعزام زائر اولی‌ها به عتبات عالیات و مشهد مقدس نیز انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.