سیستان وبلوچستان-معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهارداشت: هم اینک حدود ۸۰۰ بیمار دیالیزی در محدوده این دانشگاه از بیماری رنج می برند که حدود ۷۰۰ نفر آنان با اهدای عضو بیماران مرگ مغزی می‌توانند به زندگی دوباره بازگردند.

۷۰۰ بیمار دیالیزی سیستان و بلوچستان نیازمند اهدای عضو هستند

به گزارش قدس آنلاین،معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان اظهارداشت: هم اینک حدود ۸۰۰ بیمار دیالیزی در محدوده این دانشگاه از بیماری رنج می برند که حدود ۷۰۰ نفر آنان با اهدای عضو بیماران مرگ مغزی می‌توانند به زندگی دوباره بازگردند.

 قاسم میری‌علی‌آباد با اشاره به اینکه در سیستان و بلوچستان سالانه ۸۰ مورد مرگ مغزی رخ می‌دهد که علت عمده آنها نیز تصادفات و سکته مغزی است،بیان کرد: سیستان و بلوچستان از لحاظ اهدای عضو از بیماران مرگ مغزی در رتبه‌های آخر کشور قرار دارد.

وی افزود: علاوه بر بیماران کلیوی سایر بیماران نظیر قلبی در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان چشم انتظار اهدای عضو هستند تا زندگی دوباره را تجربه کنند.

وی گفت: از سال گذشته با برنامه ریزی انجام شده امکان برداشت عضو از فرد مرگ مغزی در بیمارستان‌های این دانشگاه امکان‌پذیر شد اما در این مدت تنها سه مورد اهدای عضو در استان وجود داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.