همدان- نخستین کتابخانه سیار شهر همدان به همت شهرداری و امور کتابخانه های استان راه اندازی شد تا مناطق بدون کتابخانه شهر با آن پوشش داده شود.

نخستین کتابخانه سیار شهر همدان راه اندازی شد
 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، برای راه‌اندازی این کتابخانه سیار که به کتابخانه اتوبوسی هم شهرت دارد شهرداری همدان با همکاری سازمان حمل و نقل بار یکدستگاه اتوبوس را  با بیش از ۲ هزار کتاب مناسب‌سازی فضای کتابخانه‌ ای کرده است تا در مناطق حاشیه‌ای و کمتر برخوردار سرانه کتابخانه تامین شود.
 شهردار همدان در این صبح امروز مراسم با اشاره بر اینکه قبلا هم برای ادای دین شهرداری به امور فرهنگی در ۳ فرهنگسرای شهر کتابخانه راه اندازی شد گفت: شورای اجتماعی محلات هم می‌توانند شهرداری را در حوزه فرهنگی و نهادینه شدن فرهنگ کتابخوانی یاری دهند.
 عباس صوفی افزود: سازمان مدیریت حمل و نقل بار شهرداری همدان قبلا هم برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در یکی از اتوبوس‌ های ناوگان شهری جایگاهی را برای آموزش فرهنگ شهروندی با کتاب‌های چاپ شده مرتبط اختصاص داده بود. در بوستان هم به دنبال تحقق توزیع کتاب هستیم.
 عاطفه زراعی مدیرکل امور کتابخانه های همدان نیز گفت: در استان همدان ۱۱۴ کتابخانه عمومی داریم که از این تعداد ۶۹ کتابخانه شهری و بقیه روستایی است.
 وی افزود: کتابخانه سیار با همکاری شهرداری همدان با تامین اتوبوس و فضای مناسب داخل آن و تامین کتاب توسط اداره کل امور کتابخانه‌ های استان با هدف افزایش سرانه مطالعه و فرهنگ کتابخانه ای در مناطق کمتر برخوردار از کتابخانه راه اندازی شده است.
 م

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.