سخنگوی دولت درباره انفجار در سکوی ماهواره‌بر با بیان اینکه ماهواره‌ای به سکو منتقل نشده بود، گفت: خوشبختانه در این اتفاق هیچ‌کس هم کشته نشده است و کارشناسان ما نیز موضوع جاسوسی را تأیید نمی‌کنند.

انفجار در سکوی ماهواره‌بر ناشی از خطای فنی بود/ موضوع جاسوسی منتفی است

قدس آنلاین: علی ربیعی سخنگوی دولت در گفتگویی با یکی از بخش‌های خبری سیما با اشاره به موضوع انفجار ماهواره‌بر در سکو، اظهار داشت: انفجار در سکو بود و ماهواره ای هنوز به سکو منتقل نشده بود. این امر در مرحله تست بوده نه عملیات پرتاپ.

وی ادامه داد: در میادین تستی که ما داریم همچون میادین سمنان معمولا این آزمایش ها صورت می گیرد و در دنیا شبیه این اتفاق را شاهد هستیم و حتی کشورهای پیشرفته هم چنین انفجارهای مهیبی را دارند.

سخنگوی دولت تصریح کرد: خوشبختانه در این اتفاق هیچ‌کس هم کشته نشده است و در این اتفاق از نظر جانی مشکلی نداشتیم.

وی بیان کرد: این اتفاق یک خطای فنی بوده است و کارشناسان روی این قضیه اتفاق نظر دارند و موضوع مشخص است.

ربیعی تصریح کرد: اساسا حول این اتفاق دو جریان خبری شکل گرفت. اولین جریان خبری این بود که آنها قادر هستند در مؤسسات ما جاسوسی کنند که هیچ کدام از کارشناسان این موضع را تأیید نمی کنند و این نوعی سوءاستفاده برای قدرت نمایی است.

وی ادامه داد: دومین جریان خبری این بود که رئیس جمهور آمریکا عکس و توئیت می کند و به انتشار عکس ماهواره ای می پردازد و به نوعی با ذوق زدگی با این موضوع رفتار می کند. این رفتارها برای ما قابل فهم و درک نیست و شاید بی سوژگی در مورد ایران است که در مورد ایران اینچنین مطرح می کنند. خوشبختانه دانش ما در این زمینه هر روز روبه گسترش و توسعه است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.