۱۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۴
کد خبر: 669268

قم- معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی قم گفت: محور قم- نیزار به طول ۴۰ کیلومتر است که عملیات چهار خطه کردن آن از سال ۹۲ آغاز شده و با کمبود اعتبار مواجه است.

جاده قم- نیزار در پیچ و خم تامین اعتبار

به گزارش قدس آنلاین؛ عباس فراهانی افزود: برای تکمیل این محور ۵۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است، درحالی‌که امسال حدود ۲۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

وی با اشاره به این‌که تاکنون ۱۸۰ میلیارد ریال برای محور قم- نیزار هزینه شده، ادامه داد: تاکنون ۴۰ درصد طرح حدود ۱۸ کیلومتر از مسیر قم- نیزار چهار خطه شده و ۲۲ کیلومتر دیگر باقی‌مانده است.

وی خاطرنشان کرد: چهار خطه کردن مسیر قم- نیزار از کیلومتر ۲۹ روستای قلعه چم تا حد فاصل کارخانه سیمان نیزار در کیلومتر ۳۳ انجام شده که به دلیل نبود اعتبار برای ایمن‌سازی مسیر، این چهار کیلومتر نیز به بهره‌برداری نرسیده است.

فراهانی  ادامه داد: اگر ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای این طرح تخصیص یابد، می‌توانیم ۹ کیلومتر دیگر از این مسیر را چهار خطه نماییم.

وی با بیان این‌که کمبود اعتبار و تورم بازار باعث شده این طرح نیمه‌تمام باقی بماند، گفت: اگر سالی ۵۰ میلیارد ریال نیز تخصیص یابد، با در نظر نگرفتن تورم، این طرح در ۱۰ سال آینده تکمیل می‌شود.

به گفته وی، با تکمیل این طرح، مسیر قم به دلیجان ۱۵ کیلومتر نزدیک می‌شود و خودروهایی که مقصدشان قم است، نیازی به عبور از سلفچگان نخواهند داشت و با توجه به وجود کارخانه‌هایی در نیزار و دلیجان و تردد خودروهای سنگین، تکمیل این مسیر باعث کاهش ترافیک محورهای سلفچگان و دلیجان نیز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.