رشت - تجمع لبیک یا حسین (ع) بمناسبت ماه محرم در ۱۵ بقعه متبرکه و امام زادگان شاخص استان گیلان برگزار شد.

تجمع لبیک یا حسین (ع) در ۱۵ بقعه متبرکه شاخص گیلان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  اوقاف و امور خیریه گیلان ، تجمع بزرگ لبیک یا حسین (ع) با همکاری هیات های مذهبی گیلان همزمان با سراسر کشور در بقاع متبرکه و امام زادگان شاخص استان برگزار شد و در این تجمع عزاداران حسینی فریاد لبیک یا حسین (ع) سر دادند.

مراسم تجمع بزرگ لبیک یا حسین در رشت مرکز استان گیلان نیز در حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) برگزار شد که عزاداران حسینی یکصدا لبیک یاحسین سر دادند و با مداحی و نوحه خوانی، به عزاداری پرداختند.

در آیین تجمع لبیک یا حسین علیه السلام مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) نیز درباره واقعه عاشورا و شهادت امام حسین علیه السلام، حضرت ابوالفضل (ع)، حضرت علی اکبر (ع) و دیگر شهدای کربلا نوحه سرایی کردند.

همزمان با آغاز ماه محرم ویژه برنامه های بصیرت عاشورایی از روز گذشته با شعار کرامتنا الشهاده با هدف جلوگیری از ورود انحرافات و خرافات به مکتب عاشورا، اجرای امینانه نیات واقفان، تبیین جایگاه حکومت اسلامی و نقش ولایت فقیه در جامعه در ۵۰۰ بقعه متبرکه و امام زاده گیلان به اجرا درآمد.

اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، اجرای صحیح و امینانه نیات واقفان در موضوعات روضه خوانی، عزاداری و اطعام، سخنرانی و عزاداری در شب‌ های دهه محرم، برگزاری تجمع بزرگ لبیک یا حسین‌ (ع) ، برنامه شیرخوارگان حسینی‌، همایش نوجوانان حسینی‌، برگزاری برنامه رهروان زینبی (س) ویژه بانوان و برپایی نماز ظهر عاشورا از جمله ویژه برنامه های سوگواره بصیرت عاشورایی در امام زادگان استان گیلان است.

امام حسین (ع) و ۷۲ یار باوفای ایشان در روز دهم ماه محرم سال ۶۱ هجری قمری در صحرای کربلا به شهادت رسیدند و حدود ۱۴ قرن است که شیعیان و آزادیخواهان جهان این روز را عزاداری می کنند.

استان گیلان دارای ۹۴۱ بقعه متبرکه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.