جنجال جدید ورزش خراسان رضوی با انتشار یک نقل و قول از سوی مدیرکل استارت خورد. فرزاد فتاحی در گفت و گو با یکی از رسانه‌های خبری اعلام کرد: «با توجه به ازدحام در مرکز شهر شورای تأمین به ما مهلتی دوماهه داده تا استادیوم ثامن را تکمیل کنیم و بازی‌های شهر خودرو به جای استادیوم امام رضا(ع) در ثامن برگزار شود.»

ترافیک، دشمن «شهر خودرو»

قدس آنلاین: در این میان نکته مبهم این بود که بنا به گفته معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان با روزنامه قدس امکان برگزاری مسابقات لیگ برتر تا نیم فصل نخست مسابقات لیگ نوزدهم در ورزشگاه ثامن وجود ندارد چون امکانات سخت افزاری و نرم افزاری استاندارد مورد قبول فدراسیون در این ورزشگاه وجود ندارد.

*فتاحی: تصمیم شورای تأمین است

فرزاد فتاحی دیروز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: باشگاه شهرخودرو برابر قانون به اختیار خود محل برگزاری مسابقات خود را انتخاب می‌کند، ما نیز اصراری به انتخاب محل برگزاری نداریم اما محل برگزاری باید به اطلاع شورای تأمین استان برسد و در صورت صدور مجوز آن نهاد مسابقه برگزار خواهد شد. شورای تأمین به عنوان مرجع تصمیم گیرنده به ما نامه‌ای را داده و تأکید داشته ظرف مدت دو ماه استادیوم ثامن آماده برگزاری مسابقات شود تا بار ترافیکی پیرامون ورزشگاه امام رضا(ع) برطرف شود.

فتاحی در ادامه گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با حمایت استانداری، مجموعه مدیریت ورزش استان و حمایت وزارتخانه این پروژه ورزشی تکمیل شود، حالا تصمیم‌گیری نهایی برعهده شورای تأمین استان است اما تا این لحظه تصمیم شورای تأمین استان به انتقال بازی‌های فوتبال به ورزشگاه ثامن است.

مدیرکل ورزش و جوانان در پاسخ به این پرسش که با اخذ چنین تصمیمی میزان حضور تماشاگران مشهدی برای حمایت از مجموعه شهرخودرو به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند، گفت: ما به عنوان اداره کل ورزش و جوانان این مسئله را قبول داریم اما تصمیم‌گیری برعهده ما نیست شما باید این مسئله را از طریق شورای تأمین پیگیری کنید.

*تعجب فرماندار

با توجه به اهمیت موضوع با معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد تماس گرفتیم تا نظر وی را در این ارتباط جویا شویم، وی دراین باره به خبرنگار قدس گفت: باید به صراحت اعلام کنم که این موضوع اصلاً مصوبه شورای تأمین نبود و من تعجب می‌کنم گفته‌اند شورای تأمین چنین مسئله‌ای را عنوان کرده است.

سید محمد رضا هاشمی توضیح داد: نیروی انتظامی درخواستی را به ما ارائه کرده که به دلیل مشکلات ترافیکی بهتر است محل برگزاری بازی‌ها به ورزشگاه ثامن منتقل شود، البته حدود ۶، هفت ماه پیش اداره کل ورزش و جوانان وعده داده بودند که ورزشگاه ثامن را برای برگزاری مسابقات آماده کنند، پس این وسط هیچ‌گونه مشکل امنیتی وجود ندارد بلکه به واسطه کاهش بار ترافیکی و قرار گرفتن ورزشگاه در مرکز شهر پیشنهاد بوده که بازی‌ها در ورزشگاه ثامن برگزار شود. خوشبختانه جوانان علاقه‌مند برای تماشای بازی‌ها استقبال خوبی نشان دادند و با نظم و انضباط خاصی به ورزشگاه امام رضا (ع) آمدند و مشکل امنیتی نداشتیم و بی گمان در آینده نیز نخواهیم داشت. موضوع مورد نگرانی دوستان تنها معضل ترافیکی بوده که ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی این مسئله نیز برطرف خواهد شد. دوستان به ما اعلام کردند زیر ساخت ورزشگاه ثامن آماده است و برای کاهش نگرانی خانواده‌ها و شهروندان مشهدی بهتر است بازی‌ها به ورزشگاه ثامن منتقل شود و بی‌گمان ترافیک کمتری ایجاد خواهد شد. البته این مسئله را باید اشاره کنم که این تنها یک درخواست از سوی نیروی انتظامی بود اما تصمیمی در این ارتباط اخذ نشد.

فرماندار مشهد در پاسخ به این پرسش که با وجود اعتراف مسئولان سازمان لیگ مبنی بر اینکه مشهد یکی از بهترین تماشاگران فوتبال را دارد و هیچ مشکل اخلاقی و امنیتی در جریان مسابقات لیگ گذشته در این شهر رخ نداده، آیا بهتر نیست مسابقات همچنان در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار شود، گفت: ما هم به این مسئله واقف هستیم و همچنان تأکید داریم که استادیوم امام رضا (ع) به هیچ‌وجه مشکل امنیتی برای برگزاری مسابقات فوتبال ندارد. اگر هم این مسئله مطرح شده موضوع ترافیکی بوده، این هم برمی گردد به نامه‌ای که قبلاً اداره کل ورزش و جوانان به شورای تأمین ارسال کرده که ما ثامن را برای برگزاری مسابقات آماده می‌کنیم.

هاشمی، در پاسخ به این پرسش که هواداران فوتبال مشهدی با طرح این موضوع به شدت نگران هستند که دوباره بر سر برگزاری بازی‌ها در ورزشگاه امام رضا (ع) یا ثامن چالشی به وجود بیاید، توضیح داد: هدف اصلی ما حمایت از نماینده شهر مشهد در مسابقات لیگ برتر است، چون می‌دانیم آن‌ها راه سختی را در لیگ امسال دارند، در همین بازی اخیر هم دو نفر از معاونان بنده در ورزشگاه حضور داشتند و همه چیز را مثبت ارزیابی کردند، خود من هم همه مسائل را رصد می‌کنم، برای اطمینان خاطربه هواداران عزیز هم اعلام می‌کنم که نه مصوبه ای برای تغییر محل برگزاری بازی‌ها در شورای تأمین داریم نه نامه‌ای ارسال کردیم بلکه برای حل معضل ترافیکی این پیشنهاد از سوی نیروی انتظامی مطرح شد.

فرماندار مشهد در پاسخ به این پرسش که بی گمان با انتقال بازی‌ها از ورزشگاه امام رضا(ع) به ثامن حجم تماشاگران کاهش پیدا خواهد کرد گفت: من این مسئله را قبول ندارم، بالاخره آنجا هم بخشی از شهر است، باید بپذیریم که تماشاگران فهیم مشهدی هم راضی نیستند خدای ناکرده به دلیل مشکل ترافیکی جان فردی به خطر بیفتد شاید در جریان برگزاری یکی از مسابقات آمبولانسی گرفتار این ترافیک شود. از این رو انتقال بازی‌ها به ثامن و رفع مشکل ترافیکی می‌تواند جریان ترافیک را روان سازی کند.

*بازی‌های مهم در ثامن

پس از شنیدن توضیحات معاون استاندار و فرماندار مشهد، ماجرای نامه ارسالی اداره کل ورزش و جوانان مبنی بر آماده بودن ورزشگاه ثامن را از مدیرکل جویا شدیم که وی با رد این موضوع گفت: هیچ نامه‌ای از سوی اداره کل ورزش و جوانان مبنی بر آماده بودن زیر ساخت برگزاری مسابقه به نهادی ارسال نکردیم بلکه صراحتاً در نامه‌ای رسمی اعلام کردیم که ورزشگاه ثامن در حال حاضر قابل بهره‌برداری نیست، با این حال وظیفه خود می‌دانیم در اسرع وقت این ورزشگاه را آماده برگزاری مسابقات کنیم تا در صورت نیاز این ورزشگاه مورد استفاده قرار گیرد.

فتاحی در ادامه گفت: به شخصه دوست دارم بازی‌ها در ورزشگاه امام رضا (ع) برگزار شود و تنها بازی‌های مهم به ثامن منتقل شود تا تماشاگر بیشتری بتوانند این بازی‌ها را تماشا کنند.

* ۱۱ میلیارد ناقابل

اما جدا از تمام این مباحث بر اساس قوانین کنفدراسیون فوتبال آسیا چنانچه تصمیم به انتقال بازی‌های شهرخودرو به ورزشگاه ثامن اخذ شود ابتدا باید فدراسیون فوتبال مجوز این کار را صادر کند و از سویی دیگر کلیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز از قبیل گیت‌های بلیت فروشی، صندلی‌های شماره‌گذاری شده، دوربین‌های مداربسته و جایگاه خبرنگاران و وی آی پی مجموعه برابر استانداردهای مورد نظر فراهم شود تا اجازه برگزاری مسابقه در این ورزشگاه صادر شود که با در نظر گرفتن شرایط فعلی به هیچ‌وجه این استادیوم قابلیت برگزاری مسابقات را ندارد مگر اینکه با تزریق بودجه‌ای بالغ بر ۱۱ میلیارد تومان این کار به صورت شبانه روزی انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.