۱۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
کد خبر: 669323

در دومین روز از ماه محرم و طبق روال چند سال اخیر، اجتماع بزرگ «لبیک یا حسین»؛ عصر دیروز در شهرک شهید رجایی مشهد برگزار شد.

اجتماع بزرگ لبیک یا حسین(ع) برگزار شد

به گزارش خبرنگار ما، در این اجتماع باشکوه عظیم مردمی که خانواده شهید حججی نیز در آن حضور داشتند، امام جمعه قم با تبیین فلسفه عاشورا به لبیک یا حسین(ع) اجتماع پرشکوه مردمی اشاره نمود و اظهار کرد: شعار لبیک یا حسین(ع) منحصر به عاشورا نیست بلکه تداوم و تکرار آن در دوران پس از عاشورا به مراتب اهمیت بیشتری دارد و در ادامه همان لبیک ۷۲ تن روز عاشوراست.

آیت‌الله سید محمد سعیدی خاطرنشان کرد: لبیک یا داعی الله که در زیارت خوانده می‌شود و یا لبیک یا حسین(ع) یعنی اگر در حوادث عاشورا حاضر نبودیم اما امروز در دفاع از حریم امامت و ولایت آماده هستیم. این تجمعات در واقع لبیک حقیقی به امام حسین(ع) است که ندیده اما لبیک گفته می‌شود.

تولیت آستان مقدسه حضرت معصومه(س) افزود: لبیک یا حسین(ع) هنگامی بیان می‌شود که دو جبهه حق و باطل شکل گرفته باشد و در دفاع از جبهه حق علیه باطل فریاد می‌شود. به عبارتی معنای آن این است که وقتی دین خدا و ارزش‌هایی به خطر می‌افتد امت حزب‌الله پای کاراست. لبیک یا حسین(ع) اعلام حضور در دفاع ازحریم امامت و ولایت است و به عبارتی بیان آماده باش است.

وی تصریح کرد: این در واقع ادای تکلیف الهی است و آگهی استخدام برای دریافت پست و مقام نیست. حد و مرز لبیک یا حسین به یک زمان و مکان خاصی منحصر نمی‌شود.

امام جمعه قم با بیان سیره رزمندگان دفاع مقدس و مدافعان حرم افزود: پیکر مطهر یکی از شهدای والامقام مدافع حرم مدتی در خاک سوریه نزد داعش بود. همسر این شهید به مسئولان پیام داد که اگر تحویل جنازه همسرش مستلزم دادن امتیاز به دشمن است هرگز راضی نیستم. این اعتقاد در امتداد حماسه آفرینی‌های عاشوراییان است.

 آیت‌الله سعیدی با ذکر این نکته که در دفاع از حریم امامت و ولایت نباید به دیگران نگاه کرد، گفت: هر صحنه عاشورا یک درس و عبرت است. در حوادث عاشورا برخی‌ها به خاطر مادیات از دفاع ولایت و امامت عقب نشینی کردند. امروز پرچم دفاع از حضرت ولی عصر(عج) و نایب بر حق ایشان امام خامنه‌ای بر دوش شما امت حزب‌الله است. لبیک یا حسین بیان اقتدا به امامت و ولایت است. این اجتماع با مداحی حاج صادق آهنگران ومرثیه سرایی و سینه زنی پایان یافت.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.