دادسرای عمومی و انقلاب مشهد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به هجمه‌های وسیع دشمنان و معاندین نظام در راستای کمرنگ کردن مکتب و فرهنگ عاشورا و همچنین حضور میلیون‌ها زائر و عزادار در قالب دسته‌جات و هیئت‌های مذهبی در مشهد الرضا می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مسئول اقدامات و تمهیدات لازم به منظور تسهیل فعالیت هیئت‌های مذهبی در دستور کار خویش قرار دهند.

  اطـلاعیـه مهم دادسرای عمومی و انقلاب مشهد به مناسبت ایام ماه محرم

دادسرای عمومی و انقلاب مشهد با تسلیت  ایام ماه محرم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به هجمه‌های وسیع دشمنان و معاندین نظام در راستای کمرنگ کردن مکتب و فرهنگ عاشورا که پیام‌هایی از جمله مقاومت و انتظار و بصیرت و... از دل آن به جهان اسلام صادر و سبب بیداری اسلامی گردیده است و همچنین حضور میلیون‌ها زائر و عزادار در قالب دسته‌جات و هیئت‌های مذهبی در مشهد الرضا می‌طلبد دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مسئول اقدامات و تمهیدات لازم به منظور تسهیل فعالیت هیئت‌های مذهبی در دستور کار خویش قرار دهند. مطالبه جدی مردم از دستگاه‌های خدمات رسان از جمله شهرداری، ایجاد فضای آیینی متناسب با جایگاه و شأن این شهر مقدس و همکاری و هم افزایی با هیئت‌های مذهبی، دسته جات، ایستگاه‌های صلواتی و... به منظور برگزاری پرشور مراسمات مذهبی است.

انتظار می‌رود هیئت‌های مذهبی و دسته‌جات عزاداری به عنوان یکی از اصیل‌ترین رسانه‌های مکتب تشیع نسبت به برپایی عزاداری مطلوب با اهتمام به پیام‌های عاشورا چون امر به معروف و نهی ازمنکر، دفاع از ولایت و امامت، آزادی و آزادگی، اهتمام جدی به برپایی نماز اول وقت، عفاف و حجاب و با حضور در مساجد وتکایا، مرثیه خوانی، نوحه خوانی، شبیه خوانی، سینه‌زنی و برداشتن پرچم سرخ حسینی و... با بهره‌گیری از معارف اسلامی توسط مبلغان و مداحان و نوحه خوانان حضرت ابا عبد الله (ع) از پدیده‌هایی همچون قمه‌زنی، استفاده از زنجیرهای تیغ‌دار، نصب شمائل منتسب به ائمه اطهار(ع) و استفاده از آلات موسیقی و ریتم‌های نامناسب که زمینه‌ساز ارائه چهره‌ای خشن و وهن آمیز برای مذهب تشیع گشته است بر اساس فتاوای مراجع عظام تقلید به ویژه رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) جداً اجتناب نمایند.

نیروی انتظامی نیز با استفاده از همکاری مسئولان هیئت‌ها ضمن ایجاد امنیت و فراهم کردن فضای امن برای عزاداران حسینی در صورت مشاهده شیوه‌های غیر متعارف و اقداماتی از قبیل قمه‌زنی، زنجیرزنی با زنجیرهای تیغ‌دار، ایجاد آلودگی صوتی، نفوذ گروه‌های انحرافی در هیئت‌های مذهبی که موجب وهن مذهب شیعه و مخالف فلسفه قیام امام حسین(ع) است، باید با عاملان برخورد لازم و قانونی معمول و متخلفان را به دستگاه قضایی معرفی نمایند.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.