فرماندار سرخس گفت: منطقه آزاد سرخس شرایطی را فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذاران خراسان رضوی محصولات خود را به کشورهای آسیای میانه صادر کنند و عملاً زنجیره عظیم اقتصادی خراسان کامل و تبلور اقتصاد مقاومتی در شرق کشور فراهم می‌شود.

منطقه آزاد «سرخس» زنجیره عظیم اقتصادی خراسان را کامل می‌کند

به گزارش قدس آنلاین ؛ محمدرضا رجبی‌مقدم، با اشاره به تصویب طرح تبدیل منطقه ویژه اقتصادی سرخس به منطقه آزاد تجاری، گفت: این طرح باید در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی و تصویب شود، همچنین باید نمایندگان مجلس نسبت به این طرح و ظرفیت‌های عظیم سرخس متقاعد شوند و پس از تصویب در مجلس با تایید شورای نگهبان، تبدیل منطقه ویژه سرخس به آزاد تجاری توسط دولت ابلاغ می‌شود.

فرماندار سرخس با اشاره به ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های بالای این شهرستان برای تبدیل شدن به منطقه آزاد تجاری، عنوان کرد: در سرخس فرودگاهی با قابلیت فرود و پرواز هواپیماهای پهن پیکر را داریم که بدون استفاده مانده، وجود خط آهن بین‌المللی، گمرک، ذخایر عظیم نفت و گاز، داشتن سکوهای مختلف تخلیه بار که امکانات فراوانی دارند و قرار گرفتن شهر سرخس در نقطه صفر مرزی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که در هیچ منطقه آزادی در کشور چنین شرایطی فراهم نیست.

وی بیان کرد: منطقه ویژه سرخس 5 هزار و 200 هکتار است که فقط 2 هزار هکتار آن استفاده شده و 3 هزار و 200 هکتار آن هنوز استفاده نشده، با تبدیل منطقه سرخس به آزاد شاهد سرمایه‌گذاری‌های مهم در این منطقه و در نتیجه رونق اقتصادی منطقه و خراسان رضوی می‌شویم، علاوه بر آن با توجه به‌وجود قطار مسافری و فرودگاه در سرخس، گردشگری این شهرستان نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

رجبی‌مقدم با اشاره به تاکید استاندار خراسان رضوی بر فعال شدن فرودگاه سرخس، گفت: در اولین اقدام برای تسهیل در رفت‌وآمد گردشگران، سرمایه‌گذاران و همچنین مسؤولان کشوری، فرودگاه این شهرستان را فعال می‌کنیم.

فرماندار سرخس درباره تاثیر تبدیل منطقه ویژه سرخس به منطقه آزاد تجاری بر اقتصاد استان‌های خراسان گفت: «منطقه آزاد تجاری سرخس» تنها منطقه آزاد در شمال شرق کشور است که سبب تحول در اقتصاد استان‌های خراسان می‌شود و تحرک اقتصادی را به‌دنبال دارد.

وی به وجود کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی مختلف در استان‌های خراسان اشاره و اظهار کرد: منطقه آزاد سرخس شرایطی را فراهم می‌کند تا سرمایه‌گذاران خراسان رضوی محصولات خود را به کشورهای آسیای میانه صادر کنند و عملاً زنجیره عظیم اقتصادی خراسان کامل و تبلور اقتصاد مقاومتی در شرق کشور فراهم می‌شود.

رجبی‌مقدم با اشاره به وجود ذخایر عظیم نفت و گاز در سرخس، متذکر شد: ایجاد شهرک انرژی در منطقه آزاد سرخس یکی از برنامه‌هایی است که داریم تا با تولید و تبدیل فرآورده‌های نفتی جلوی خام فروشی نفت را بگیریم و محصولات و فرآورده‌های نفتی را با ارزش افزوده صادر کنیم.

فرماندار سرخس عنوان کرد: ظرفیت‌های مختلف ترانزیتی به خصوص ریل حضور سرمایه‌گذاران خارجی را توجیه می‌کند و سبب افزایش مبادلات ما با ترکمنستان و کشورهای آسیای میانه می‌شود.

وی تاکید کرد: با تبدیل منطقه ویژه سرخس به آزاد، بازارچه‌های موجود نیز فعال می‌شود و خرده فروشی در مجتمع‌های تجاری صورت می‌گیرد که برای معیشت و اقتصاد مردم بومی سرخس بسیار اثرگذار است.

رجبی‌مقدم ادامه داد: افزایش رفت‌وآمدهای سرمایه‌گذاران، گردشگران و مسؤولان به‌طور قطع بر شکوفایی اقتصادی منطقه تاثیرگذار است.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ناصر ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۹
    0 0
    خیلی خیلی خوشحالم از این که بلاخره مردم سرخس از این فقر و بیچارگی و بیکاری جوانان راحت شوند و این امر موجب رونق اقتصاد کشور و استان میشود خداوند باعث و بانیان این امر را خیر بدهد و حافظشان باشد