پس از چهار ماه هشدار به عاملان گران‌فروشی برنج‌های دولتی در بازار و توجه نکردن آن‌ها، سرانجام پنج عمده‌فروش برنج در مشهد شناسایی و مأموران سپاه ناحیه مقاومت بسیج حضرت مسلم(ع)، حکم پلمب واحدها را اجرا کردند.

پلمب پنج عمده فروشی برنج درمشهد

چند ماه از ورود سپاه ناحیه مقاومت بسیج حضرت مسلم(ع) به ماجرای گرانی برخی کالاهای بااهمیت و پُرمصرف شهروندان مشهدی می‌گذرد. در این زمینه سلسله اقدامات متعددی با دستور مستقیم جانشین سرپرست دادسرای انقلاب مشهد در حاشیه شهر مشهد صورت گرفت. مناطقی تحت رصد شبانه‌روزی نیروهای سپاه قرار گرفت که محل امنی شده بود برای برخی متخلفان تا کالاهایی مانند برنج، روغن، شکر و... دولتی و یارانه را به انبارهای مخفی و... منتقل و آنجا دپو کنند و پس ازآن با اجرای نقشه‌های سودجویانه و با شیوه‌ای خاص، موجب گرانی این دست کالاها در کف بازار شوند.

اما رصدهای مدام و اقدامات پیاپی نیروهای معاونت اطلاعات سپاه ناحیه مقاومت بسیج حضرت مسلم(ع) که با همراهی خوب شهروندان صورت می‌گرفت، موجب شد تا چندین طرح و نقشه گران‌فروشی پیچیده توسط سودجویان برملا و برخورد قانونی با آن‌ها صورت گیرد.

در همین راستا چند روز پیش نیروهای سپاه مشهد پی بردند که پنج عمده‌فروش برنج در مشهد که در گذشته هم سابقه تکرار تخلفات گران‌فروشی داشتند، بازهم اقدامات خزنده و مخفیانه خود را آغاز کرده تا آرامش بازار برنج را برهم زده و از مواج شدن آن، ماهی طمع خود را صید کنند.

به سرعت این اطلاعات خام روی میز فرمانده ناحیه مقاومت حضرت مسلم (ع) قرار گرفت و برهمین اساس بود که سرهنگ پاسدار کوکبی برای رصد اطلاعات اولیه و مهم این موضوع، به صورت پوششی و میدانی همراه با تیم‌های معاونت اطلاعات ناحیه مذکور راهی فاز یک و دو مصلی و پس از آن به بازار حافظ رفتند.

در پی چندین ساعت کنترل نامحسوس و خرید کالا در پوشش مشتری مشخص شد که متولیان اداره پنج عمده‌فروشی برنج در مکان‌های مورد اشاره، برنج‌های پاکستانی را که با ارز دولتی وارد کشور شده را چندین هزار تومان در هر کیسه گران‌تر به خریداران می‌فروشند.

  پلمب پنج غرفه عمده‌فروشی

پس از جمع‌آوری مستندات این اقدام خلاف قانون، ماجرا به قاضی دشتی فدکی، جانشین دادسرای انقلاب مشهد اعلام و در مقابل دستور پلمب واحدهای متخلف صادر شد.

با ورود مأموران سپاه مشهد به پنج عمده‌فروشی برنج و بازرسی آن‌ها، در مجموع  بیش از ۱۲۰ تن برنج گران که عاملان این اقدام هر کیسه آن را  بین ۹۵ تا ۱۰۵ هزار تومان به عمده فروش‌ها می‌فروختند، کشف و توقیف شد.

این اقدام سودجویان موجب می‌شد وقتی برنج‌ها به دست خرده‌فروشی و پس از آن به مردم برسد، هرکیسه آن بیش از ۱۲۰ هزار تومان قیمت بخورد.

در ادامه یک تیم از معاونت بازرسی سازمان صمت و پلیس نظارت براماکن عمومی فرماندهی انتظامی استان هم در محل حاضر و پس از طی شدن روال قانونی، تمامی مکان‌ها پلمب شد.

  نوعی فک پلمب و دستور بازداشت متخلفان

پس از ترک محل از سوی تیم‌های عملیاتی، دوباره اطلاعاتی به مأموران سپاه رسید که گویای این بود که برخی از متخلفان با روشی خاص که در حکم فک پلمب محسوب می‌شد، وارد دو فروشگاه شده‌اند. برهمین اساس دستور بازداشت هر دو غرفه‌دار صادر و افراد مذکور تحت تعقیب قرار گرفتند.

 اتهام اخلال در نظام اقتصادی در انتظار متخلفان

در این زمینه سرهنگ پاسدار کوکبی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه حضرت مسلم(ع) به قدس گفت: درگذشته طبق دستورجانشین محترم سرپرست دادسرای انقلاب، فقط محموله‌هایی را که افراد سودجو اقدام به گران‌فروشی آن کرده بودند توقیف و در ادامه محموله‌ها برای آنکه مستقیم به مصرف‌کننده واقعی برسد و مقابل سودجویی‌ها گرفته شود، فقط در بازارهای هدف عرضه و هزینه فروش قانونی محموله به مالک آن عودت داده می‌شد؛ با اجرای این تدبیر دقیق قضایی در بازار نتایج خوبی مانند کنترل قیمت برنج پاکستانی را شاهد بودیم.

وی تصریح کرد: اما در ادامه برخی از متخلفان دست به تکرار اقدامات سودجویانه زده و برنج دولتی را گران‌تر در بازار فروختند و این اقدام موجب شد تا با دستور مقام قضایی فاز دوم اقدامات ما آغاز شود و این بار محل تخلف آن دسته از افرادی که تکرار گران‌فروشی داشتند، پلمب شد.

سرهنگ پاسدار کوکبی افزود: با توجه به تصمیم و اعلام مقام قضایی، در صورتی که بازهم برخی افراد تکرار تخلف داشته باشند، پس از پلمب محل، پرونده‌ای تحت عنوان اخلال در نظام اقتصادی برای آن‌ها تنظیم خواهد شد.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.