معاون اول قوه قضائیه گفت:نمونه‌ پیروی از امام حسین (ع) همین انقلاب اسلامی است که با جبهه مقاومت مقابل تمام طاغوت‌های دنیا قد علم کرده و به این عزت روز افزون رسیده است.

عزت روز افزون کشور نتیجه پیروی از نهضت امام حسین (ع) است/اگر برنامه‌ریزی‌ها خوب بود، نیازی به ورود  قوه قضائیه نبود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه در مراسم تکریم از خدمات حجت الاسلام علی مظفری و معارفه غلامعلی صادقی به عنوان رئیس کل دادگستری خراسان رضوی که  امروز در ساختمان دادگستری کل خراسان رضوی برگزار شد، گفت: ایام عزای امام حسین (ع) را خدمت حضرت بقیه الله (عج) تسلیت عرض می‌کنم و از خدا می‌خواهم در راه امام حسین (ع) بمانیم.

او تصریح کرد: جلوه‌های حرکت امام حسین (ع) همه در اوج است و همه ابعادش الگو و درس ابدی برای همگان است.
معاون اول قوه قضائیه گفت: اگر چنانچه دشمن خواست در اصل دین انحرافی پدید آورد و نا اهلان و طاغوت‌ها در مقام حق قرار بگیرند و بر جامعه مسلط شوند، به همگان واجب می‌شود به عنوان امر به معروف و نهی از منکر مقابل او بایستند.
محسنی اژه‌ای افزود: در مبارزه‌ای که ناحق به جای حق قرار بگیرد، جا دارد انسان از همه چیز خودش بگذرد و این کاری بود که اباعبدالله (ع) هم انجام دادند.
او تصریح کرد: نمونه‌ای از پیروی از امام حسین (ع) همین انقلاب اسلامی است که با جبهه مقاومت مقابل تمام طاغوت‌های دنیا قد علم کرده و به این عزت روز افزون رسیده است.
معاون اول قوه قضائیه گفت: ترامپی که آنقدر ادعای زورگویی و قلدری می‌کرد امروز برای گفتگو واسطه میفرستد، راز این ذلت روز افزون دشمن، همین همدلی، همراهی و پیروی از نهضت امام حسین (ع) است.

محسنی اژه ای در ادامه با اشاره به اینکه نقش مدیر در هر دستگاهی فوق‌العاده حائز اهمیت است افزود: نقش مدیر را باید جدی بگیرم، هر کجا در مجموعه کوچک و بزرگ، مدیران شایسته و جهادی با روحیه انقلابی انتخاب کنیم، با همان امکانات و قوانین کار را پیش می‌برند و اگر مدیری با روحیات دیگر انتخاب کنیم با همان مشکلان کار طور دیگری پیش می‌رود یا نمی‌رود.

او تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند در حال حاضر مسئله مهم اقتصاد است، دشمن بر مسائل اقتصادی ما تمرکز کرده است و شرایط شرایط جنگ اقتصادی است. قوه قضاییه نمی‌خواهد با بگیر و ببند تاثیر منفی ایجاد کند، ما استقبال می‌کنیم که در آخرین مرحله وارد شویم، اما تا جایی که دستگاه اجرایی کارشان را به نحو احسن انجام بدهند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: اگر برنامه‌ریزی‌ها خوب بود، نوبت به قوه قضائیه نمی‌رسید؛ در سال ۹۷ و ۹۶ حدود ۳۰ میلیارد دلار برای کنترل بازار ارز کشور هزینه شده که ۱۸ میلیارد آن برای سال ۹۶ بوده، از این مبلغ چقدر گره‌گشا برای کار مردم بوده، چقدر به دست مصرف‌کننده رسیده؟ چقدر به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده است؟

محسنی اژه ای افزود: در این شرایط به دستگاه‌های امنیتی، نیروی انتظامی و قوه قضاییه متوسل شدند که بیاید و جلوگیری کنید که وضعیت بازار در زمینه مسئله ارز بسیار ملتهب است.

او ادامه داد: نیروی انتظامی با کمبود نیرویی که دارد تعداد قابل توجهی از نیروهای آگاهی خودش را به صورت آشکار اختصاص به این کار داد و شبانه‌روز تلاش کردند تا برهم‌زنندگان بازار را پیدا کنند و در نهایت به این رسیدیم که زیر نظر بانک مرکزی دارند این کار را می‌کنند.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به اینکه در شرایطی هستیم که شیطان بزرگ شاخ و شانه می‌کشد، گفت: باید به بهترین نحو از ارز موجود خودمان استفاده کنیم واگر در زمان جنگ هستیم و تعداد مشخصی تیر داریم باید هرکدامش یک گره از کار را باز کند.

محسنی اژه ای افزود: بخشی از پرونده‌هایی که رسیدگی می‌کنیم مربوط به واردات و کسانی است که ارز به قیمت دولتی گرفتند، یا مطلقا جنسی وارد نکردند یا جنسی را وارد کرده و نگه داشته‌اند، ولی بعدا کالا را نفروخته و با قیمت ارز روز یا بیشتر از آن فروخته است.

او تصریح کرد: کسانی که از سال ۹۷ تا به امروز محاکمه می‌شوند، کسانی هستند که تسهیلاتی گرفتند و باید آن را به سمت تولید و سرمایه‌گذاری می‌بردند، اما مشخص نیست دست چه کسانی رفته است؟

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.