معاون امور هنری و سینمایی اداره ارشاد خراسان‌رضوی از بهره‌برداری سینمای تربت‌حیدریه تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد شهرستان‌های استان فاقد سینما هستند و برخی از آن‌ها که دارای سینما هستند، استانداردهای مطلوب را ندارند.

بهره‌برداری از سینمای تربت‌حیدریه تا پایان سال جاری/ بیش از ۵۰ درصد شهرستان‌های استان فاقد سینما هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا محمدی  آموزش در حوزه سینمایی و نمایشی را از مهم‌ترین اولویت‌های سال جاری ذکر کرد و افزود: قطعا در صورت داشتن متون بسیار فاخر و ارزشمند در هنر نمایش خواهیم توانست در حوزه آموزش خروجی خوبی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: آنچه اکنون در حوزه نمایش از آن رنج می‌بریم و مشکلاتی را به وجود آورده نداشتن متن و نمایشنامه فاخر و خوب است، اگر در حوزه نمایش به درستی بتوانیم کار کنیم و برای نویسندگی هنرجویان خوبی را تربیت کنیم نمایشنامه‌های بسیار فاخری تولید خواهند شد و خوراک تولید آثار هنری در حوزه نمایش استان تامین می‌شود.

معاون امور هنری و سینمایی اداره ارشاد خراسان‌رضوی ادامه داد: اکنون بسیاری از شهرستان‌ها همانند تربت حیدریه، کاشمر و نیشابور قطب‌هایی در حوزه تئاتر هستند که می‌توانند آثار خوبی تولید کنند از سویی ما نیز برای اکران نمایش‌ها تلاش خواهیم کرد تا برای فضاهای نمایشی کمک اقتصادی شود.

وی عنوان کرد: بر اساس صحبتی که با انجمن سینمای جوان و انجمن نمایش استان صورت گرفت خواسته شد به شهرستان‌ها همانند مشهد توجه داشته باشند و اگر قرار است استادی اعزام شود، کارگاه‌های نقد و بررسی برگزار شود و یا استعدادیابی صورت گیرد برای شهرستان‌ها نیز به همان میزان زحمت بکشند تا در شهرستان‌ها هم عدالت رعایت شود.

محمدی گفت: مقرر شده کارگاه‌های استعدادیابی در شهرستان‌ها نیز رونق پیدا کند تا جوان‌های با استعداد مناطق مختلف نیز در حوزه نمایش و سینما شناسایی شوند و به کارگردان‌هایی که در این حوزه فعالیت دارند، معرفی گردند.

وی در ادامه از وجود ۵۵ سالن سینمایی در سطح استان خراسان‌رضوی که عمده آن‌ها در مشهد قرار دارند، خبر داد و افزود:  متاسفانه تعداد بسیاری از شهرستان‌ها فاقد سینما هستند. در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد شهرستان‌های استان فاقد سینما هستند و برخی هم که دارای سینما هستند از استانداردهای مطلوب برخوردار نیستند و فاصله زیادی با استانداردها دارند.

معاون امور هنری و سینمایی اداره ارشاد خراسان‌رضوی در همین خصوص گفت: براساس برنامه‌ای که از امسال دولت در سازمان سینمایی اجرا می‌کند در برخی شهرستان‌هایی که فاقد سینما هستند،   سینما راه‌اندازی می‌شود. اولین قدمی که برای ساخت سینما در استان خراسان‌رضوی برداشته شد، این است که سینمایی با عنوان امید با همکاری شهرداری و ادارات و سازمان سینمای کشور در تربت‌حیدریه احداث می‌شود.

محمدی بیان کرد: برای ساخت این سینما شهرداری تربت‌حیدریه فضای مورد نیاز را در اختیار قرار داده و سازمان سینمایی ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار کمکی در نظر می‌گیرد و همچنین ۵۰۰ میلیون تومان توسط وزارت کشور در اختیار گذاشته می‌شود و با نقشه‌هایی که سازمان سینمایی ارائه می‌دهد، سینمای امید تربت‌حیدریه در دو یا سه سالن تا پایان سال ساخته و به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره ارشاد خراسان‌رضوی در ادامه با بیان اینکه اکنون ۱۱ هزار صندلی در سینماهای استان خراسان‌رضوی وجود دارد که به تناسب جمعیت وضعیت استاندارد و نرمالی نیست،   مهم‌ترین مشکلات و معضلات پیش روی کارهای فرهنگی و هنری را نبود اعتبارات ذکر کرد و افزود: برای رفع این مشکلات باید بخش خصوصی وارد شود.

وی اظهار کرد: برای ورود بخش خصوصی به عرصه فرهنگ و هنر ابتدا دولت باید انگیزه ایجاد کند، البته این انگیزه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط شخص وزیر وجود دارد و در استان خراسان‌رضوی با پیگیری‌های مجدانه مدیر کل اتفاقات خوبی را شاهد هستیم و همکاری‌هایی در حال صورت گرفتن است.

محمدی بیان کرد: امیدواریم همانند مشهد در شهرستان‌ها نیز سرمایه‌گذاران وارد شوند و اقدام به ساخت سالن‌های تئاتر و پردیس‌های سینمایی استاندارد کنند.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.