خوزستان- استاندار خوزستان با اشاره به اینکه خوزستان می تواند نقش بیشتری در امنیت غذایی و کشاورزی و تولیدات کشور داشته باشد، گفت: امسال ۲۱ هزار هکتار کشت نیشکر در این استان خواهیم داشت.

۲۱ هزار هکتار  کشت نیشکر در خوزستان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛  غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه تجلیل از برگزیدگان نمایشگاه هفته دولت و کارآفرینی در محل  سالن جلسات حوزه استاندار سه شنبه۱۲ شهریور برگزار شد؛ با ذکر اینکه هفته دولت یادآور دو شهید بزرگ که پیشگام انقلاب و مبارزین این مسیر بوده و ظلم و استبداد را لمس کرده و در برقراری آزادی تلاش کردند است، گفت: بیان معیار و نقشه راه دستگاه هاو ارگان های دولتی و مسئولان می تواند باعث امیدواری مردم شده، دشمنان انقلاب را مایوس کند تا در چرخش قدرت بین گروه ها، مردم تصمیم گیرنده باشند.
وی هفته دولت را زمان مناسبی  برای ارزیابی عملکرد مسئولان دانست و گفت: مسئولیت ها رفتنی است و باید بدانیم هر روز آمادگی رفتن و از دست دادن موقعیت ها را داشته باشیم بنابراین وقتی کنار رفتیم وقت استراحت بسیار داریم در این شرایط باید زمان ها صرف خدمت به آحاد مردم و به خصوص کسانی که نیازمند ترند، شود.
شریعتی با اشاره به اینکه ما نسبت به تمام مردم متعهد هستیم اظهار کرد: عدالت حکم می کند به کسانی که نیاز بیشتری دارند توجه بیشتری داشته باشیم و در این راه حل مشکل کارخانه ها و شرکت هایی که افراد زیادی در آن کار می کنند الزام است.
وی افزود: در حین نمایش دستاوردها باید کمبودها را نیز یادآوری کرده و تذکر دهیم تا در مسیر برطرف کردن آنها نیز تلاش کنیم و مردم نیز ما را همزبان و همدرد خود بدانند. وقتی فاصله بین ما و مردم زیاد باشد آنها عملکرد صحیح ما را هم نمی پذیرند اما اگر هر آنچه شده و نشده بیان شود مردم اعتماد بیشتری به مسئولان پیدا می کنند.
استاندار با عنوان اینکه امروز روابط عمومی علم است و باید از شرایط سنتی فاصله گرفته تا بتواند عملکرد بهتری داشته، اذعان داشت: اتفاقات بد ممکن است در اثر کمبودها یا حتی کم کاری ها اتفاق بیافتد اما بیان همه عملکردها درست ترین کار است آنوقت مردم نیز عملکردهای درست را دیده و آن را به هم انتقال می دهند.
شریعتی ادامه داد: تلاشها باید بر راستای تولید داخلی و ملی باشد و یکی از رشته هایی که زود اثر آن نمایان می شود و اشتغال خوبی هم دارد صنایع دستی است و خوزستان توانایی زیادی در این زمینه به خصوص در مناطق محروم دارند.
وی با اشاره به اینکه ظرفیت های بزرگ به دلیل نبود زیر ساختها در مناطق محروم، سخت اجرا می شود، گفت: صنایع دستی می تواند ظرفیت های مناسبی برای این مناطق باشد.

استاندار با خبر از رتبه نخست سال پیش خوزستان در جهاد کشاورزی  افزود: در حوزه کشاورزی نیز ظرفیت های شمال و جنوب استان مناسب است و با آگاهی بخشی و افزایش دانش کشاورزان می توان این ظرفیت ها را بیشتر کرد تا هم نقش بیشتری در امنیت غذایی و کشاورزی و تولیدات کشور ایجاد کنیم.
وی تصریح کرد: با طرح زیرساختی و بهره وری با وجود کاهش تولید گندم در خوزستان ۱۷ درصد رشد داشته و در کلزا و نیشکر نیز رشد داشته ایم چنانکه ۲۱ هزار هکتار کشت نیشکر امسال خواهیم داشت.

تفاهم نامه بین کمیته امداد امام و استانداری

در ادامه سعید رضوانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خوزستان در تشریح فعالیت ها نمایشگاه هفته دولت با اشاره به این که در این نمایشگاه ۱۷ فرمانداری دستاوردهای حوزه کارآفرینی و اشتغال خود را به معرض نمایش گذاشتند، گفت: با توجه به محدودیت ها سعی شد در حوزه مناطق سیل‌زده و زلزله زده حمایت ویژه‌ای از فرمانداری ها داشته باشیم تا آن ها با حضور در این نمایشگاه توانمندی های خود را با سایر بخش ها برای کسب تجربه به تبادل بگذارند.

وی گفت: همچنین در این نمایشگاه ۳۰ سازمان بزرگ دولتی و بیش از ۱۰۰ شرکت خصوصی در حوزه کارآفرینی و اشتغال حضور یافتند.  

رضوانی از انعقاد تفاهم نامه بین کمیته امداد امام و استانداری برای ایجاد بستر سازی رابطه بین کارآفرین خرد و مشاورین خبر داد تا کارآفرینان بتوانند از آموزش های آنان استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.