عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: راز ماندگاری هر نظام عدالت است و شاخص تشکیل نظام انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم است و برای اینکه حکومتی شکل بگیرد ابتدا باید عدالت محقق شود.

شاخصه نظام انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم است /فرهنگ وقف در جامعه باید ترویج داده شود

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله عباس کعبی عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری در هفتمین اجلاسیه نخبگان حقوقی و قضائی کشور در مشهد گفت: اسلام واقعی این است که در راه حفظ و دفاع از دین از تمام ظرفیت‌های خود استفاده کنیم.

او ادامه داد: هنگامی که معنویت، توحید و صداقت وجود نداشته باشد و از اسلام فقط اسمش روی این حکومت باشد پس دیگر چه فایده‌ای دارد.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: دشمن نیز همین را می‌خواهد، آن‌ها می‌خواهند که که جمهوری اسلامی روح نداشته باشد و فقط جسم مطلق باشد.
آیت الله کعبی افزود: با این نفوذی که دشمن در جامعه ما داشته و اگر نیروهای مخلص انقلابی وارد دستگاه‌های حکومتی نشوند دشمن به این هدف خود خواهد رسید.

او تصریح کرد: برای ظرفیت شناسی ابتدا باید هدف خود را بدانیم، هدف بسیج حقوقدانان نیز ایجاد تحول در سیستم حقوقی کشور است.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: همانطور که در زمان انقلاب گفتیم نه شرقی نه غربی فقط جمهوری اسلامی، دستگاه حقوقی ما نیز نباید یه هیچ کجا وابسته باشد.
آیت الله کعبی افزود: ما باید گروهی از وکلای بسیجی و مخلص را وارد این دستگاه کرده، آن‌ها را به یکدیگر وصل کنیم و دستگاه قضایی را مرتبط با احکام اسلامی جلو ببریم.
او تصریح کرد: جهاد یعنی هزینه دادن و خطر کردن؛ با عافیت طلبی اسم هیچکس را مجاهد نمی‌گذارند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: ما باید با اقدامات خود عملا در قوه قضاییه تاثیرهای اسلامی و حقوقی بگذاریم.
آیت الله کعبی افزود: راز ماندگاری هر نظام عدالت است و شاخص تشکیل نظام انقلاب اسلامی مبارزه با ظلم است و حکومتی برای اینکه شکل بگیرد ابتدا باید عدالت محقق شود.
او تصریح کرد: اینکه توجه به محرومان کمتر می شود، جلوی پیشرفت ما را می گیرد و میتوانیم آن را خطری بزرگ بشماریم.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: برای مبارزه با فقر باید گروه‌های جهادی تشکیل دهیم تا در مناطق محروم به مردم خدمت کنند.
آیت الله کعبی گفت: ما باید طبقات مختلف اجتماعی را توانمند کنیم و اجازه پیشرفت و توسعه به آن‌ها بدهیم.
او تصریح کرد: چه دلیلی دارد که جامعه وکلای ما از بعضی پرونده‌های میلیاردی پول می گیرند.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان گفت: ما باید روحیه مصرف گرایی را حتی در عدالت تبدیل کنیم یه روحیه تولید؛ فرهنگ وقف را ترویج داده و آن را به مردم آموزش دهیم.
آیت الله کعبی افزود: مبارزه با فساد از ابتدا یکی از اصول انقلاب بوده است؛ که ابتدا باید ضررهای آن را مشخص کرده و بعد ببینیم در کدام عرصه‌ها میتوانیم با آن مبارزه کنیم.
او تصریح کرد: خصوصی سازی شرکت‌ها یکی از اهداف نظام بود، چون به خوبی اجرایی نشد باعث پایمال شدن بیت المال شد.
عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان گفت: اصل دیگر که دارای اهمیت است مبارزه با تبعیض است، مردم با کمبود امکانات کنار می‌آیند، اما به شرطی که این کمبود امکانات ناشی از تبعیض نباشد.
آیت الله کعبی افزود: مبارزه با فساد نباید بهانه‌ای برای تبعیض باشد و عادلانه و بدون استثنا باید پیش برود.
او ادامه داد: به جای رابطه گرایی باید شایسته سالاری را روی کار بیاوریم که در این زمینه نیاز به یک انقلاب اداری داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.