مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد پروژه‌های جدید آموزش و پرورش خراسان رضوی «خیرساز» است.

بیش از ۵۰ درصد پروژه‌های جدید آموزش و پرورش خراسان رضوی «خیرساز» است

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده اظهار داشت: در طی چند سال گذشته پروژه‌هایی که توسط اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان خراسان رضوی افتتاح و به بهره برداری رسیده از لحاظ کمی و کیفی فوق العاده بوده و براساس ارزیابی‌های صورت گرفته استان خراسان رضوی کیفی‌ترین پروژه‌های آموزشی کشور را اجرا کرده که این مهم نشان از جدیت و تلاش این اداره کل دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ بیش از یک میلیون و ۲۹۰ هزار دانش آموز مشغول به تحصیل خواهند شد و چهار درصد رشد دانش آموزی خواهیم داشت و اضافه شدن ۱۴۵ هزار مترمربع فضای آموزشی به فضاهای آموزشی استان این رشد دانش آموزی که بالغ بر ۷۰ هزار دانش آموز می باشد را پوشش خواهد داد و مقداری از مشکلات فضا را حل خواهد نمود.

خدابنده عنوان کرد: در طی پنج ماه گذشته مبلغ ۳۵ میلیارد تومان برای اصلاح سیستم گرمایشی مدارس هزینه شده که این رقم نسبت به سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. در ابتدای سال تحصیلی افتتاح ۲۹۳ پروژه آموزشی را در استان در برنامه داریم که بیش از ۵۰ درصد این پروژه‌ها خیرساز و تمامی مبالغ آن را خیرین نیک اندیش تقبل کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌شود در شروع سال تحصیلی هیچ دانش‌آموزی از تحصیل بازنماند چراکه نرخ پوشش تحصیلی موضوع بسیار مهمی است و حتما باید تلاش شود تمامی دانش آموزان لازم التعلیم استان در مدارس ثبت نام شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد: در شروع سال تحصیلی ۹۸ با کمبود ۱۶ هزار نفر نیروی انسانی مواجه هستیم و با اتخاذ تدابیر و راهکارهای مختلف سعی خواهیم کرد در ابتدای سال تحصیلی چالش کمبود معلم را نداشته باشیم و همه کلاس‌ها با حضور معلم فعالیت خود را آغاز کنند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.