همدان – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: اکنون در استان همدان حدود یک هزار و ۱۲۷ تعاونی ۱۹ گرایش وجود دارد که از این تعداد ۶۰۶ تعاونی تولید است.

 همدان بیش از یک هزارشرکت  تعاونی دارد
 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمد توصیفیان ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته تعاون، اظهار کرد: از این تعدادتعاونی استان همدان ۳۴۰ تعاونی خدماتی و بقیه هم توزیعی است که ۱۲ هزار و ۶۸۲ نفر در این تعاونی‌ها شاغل هستند.
 وی در پاسخ به این سئوال که آمار تعاونی‌های استان بیش از این اعلام شد که تعدادی از آنها هم غیرفعال است، افزود: برخی تعاونی‌ها ثبت و به دلایلی کار خود را آغاز نکردند یا به هدف تعاونی رسیدند و کار تعاونی به پایان رسیده است یا اعضای تعاونی با هم اختلاف دارند که کار تعاونی نیمه‌تمام مانده است و در آمار تعاونی‌ها استان نیامده است.
وی با اشاره به اشتغال زایی تعاونی ها در روستاها ی استان افزود: اکنون در روستای نگار خاتون همدان ۵۰۰ الی ۶۰۰ نفر در تولید انواع قطعات خودروکشاورزی اشتغال دارند همچنین در روستایی اشترمل هم ۴۹۱ کارگاره تولیدی در حوزه تولید مبل منبت فعال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: اداره کل تعاون برای حمایت از فعالیت‌ تعاونی‌ها که راهکار مناسب تحقق اقتصادی مقاومتی هستند راهکاری ‌مانند کمیته حل اختلاف دارد.
رحمان نادی دبیر اتاق تعاون استان همدان گفت: در استان همدان ۱۶ اتحادیه تعاونی داریم که  در کنار سایر اتاق فعال در حوزه خدمات و صنعت و تجارت به اعضای خود خدمات می‌دهند.
وی با اشاره بر اینکه  اتاق تعاون استان همدان در حوزه‌های اقتصادی، دارایی، تامین اجتماعی و شغلی واحد مشاوره دارد افزود: تعاونیهای استان به صورت چمدانی با برآوردی سال قبل حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلار صادرات داشتند و بیشتر مبادله هم با طرف هایشان به صورت ریالی یا خرید کالا بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.