کارشناسان تاکید می کنند که نتانیاهو در نزاع اخیر به دلیل پاسخ قاطع و دقیقی که حزب الله داد هم در عرصه نظامی شکست خورد و هم صحنه سیاسی داخل را از دست داد.

نتانیاهو در تنگنا/ پاسخ حزب الله موقعیت انتخاباتی نخست وزیر صهیونیست ها را تضعیف کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، حزب الله لبنان با شلیک چند موشک ضد تانک به سرزمین های اشغالی فلسطین و انهدام یک خودروی نظامی رژیم صهیونیستی و نیز ایجاد رعب و وحشت در دل صهیونیست ها پاسخ تجاوز پهپادی اخیر اسرائیل به لبنان را در عمق این رژیم داد و مقابله با آن را از سرزمین های اشغالی لبنان به سرزمین های اشغالی فلسطین که خط قرمز صهیونیست ها محسوب می شد منتقل کرده است.

سید حسن نصرالله در سخنرانی های اخیر خود تاکید کرده است که بنیامین نتانیاهو قصد داشت با تنش‌زایی اخیر به حساب خون اسرائیلی ها در انتخابات پیروز شود؛ چراکه او می داند دو راه بیشتر پیش روی خود ندارد و آن اینکه یا باید در انتخابات پیروز شود و یا آنکه به خاطر اتهامات فسادی که متوجه اوست راهی زندان شود.

کارشناسان تاکید می کنند که نتانیاهو در نزاع اخیر به دلیل پاسخ قاطع و دقیقی که حزب الله داد هم در عرصه نظامی شکست خورد و هم صحنه سیاسی داخل را از دست داد. بنابراین این تنش می تواند آغازی برای پایان حیات سیاسی او باشد.

غالب قندیل تحلیلگر سیاسی مطرح لبنانی در گفتگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین تصریح کرد: ارزش پاسخ حزب الله لبنان در ماهیت و مضمون این تصمیم و اراده قرار دارد و همانطور که سید حسن نصرالله تاکید کرد معادلات جدیدی که حزب الله در مقابله با رژیم صهیونیستی تعیین کننده آن است، برای توضیح ارزش این پاسخ کافی است.

غالب قندیل افزود: حزب الله در پاسخ اخیر از معادله بازدارندگی و پاسخ به تجاوزات در سرزمین های لبنانی عبور و قواعد جدیدی را برای جنگ تعیین کرد. براین اساس از این به بعد پاسخ مقاومت به هرگونه تجاوز اسرائیل به لبنان و یا نیروهای آن در خاج در عمق رژیم صهیونیستی خواهد بود و واین قاعده ای جدید است که پیش از این سابقه نداشته است. علاوه براین همانطور که سید حسن نصرالله اعلام کرد دیگر دوران تجاوزهای بدون پاسخ اسرائیل به لبنان تمام شده و دوره پاسخ گویی به آن آغاز شده است.

این کارشناس لبنانی در مورد اینکه نتانیاهو مدعی شده در عملیات حزب الله هیچکس حتی زخمی نشده است تصریح کرد: رژیم صهیونیستی از آغاز اشغالگری در فلسطین به هیچ یک از شکست های خود اعتراف نکرده و همیشه ادعا کرده که باختی نداشته است، بنابراین امروز چگونه به شکست خود اعتراف کند در حالی که نتانیاهو در میدان رقابت انتخاباتی و بقا در سمت نخست وزیری قرارد دارد؟! از این رو نتانیاهو دجال و کذاب است؛ در تصاویری که مقاومت روز گذشته منتشر کرد مشاهده شد خودروی زرهی که توسط موشک حزب الله مورد اصابت دقیق قرار گرفت چگونه در آتش می سوزد. علاوه براین تصدیق ادعای نتانیاهو امکانپذیر نیست؛ زیر درا تانکی که مورد هدف قرار گرفت بی تردید عناصر ارتش دشمن حضور داشتند و در نتیجه با توجه به آتشی که مشهود بود، قطعا افراد داخل آن کشته و یا زخمی شده اند.

وی با اشاره به اینکه نتانیاهو می خواهد به حساب خون اسرائیلی ها در انتخابات پیروز شود تاکید کرد: پر واضح است که اقدامات و تحرکات ارتش رژیم صهیونیستی در هفته های اخیر تا حد زیادی با کمپین انتخاباتی نتانیاهو مرتبط بوده و می خواهد او را که در تنگا قرار دارد و اگر در انتخابات پیروز نشود باید به اتهام فساد روانه زندان شود، از این تنگنا نجات دهد. بنابراین تمام تجاوزات اخیر اسرائیل چه در عراق چه در سوریه و چه در لبنان به این موضوع و منافع شخصی نتانیاهو مرتب است.

غالب قندیل در پایان با تاکید براینکه پس از پاسخ حزب الله نتانیاهو هم در میدان نظامی شکست خورده و هم صحنه سیاسی داخل را از دست داده است گفت: برای کسی که تحولات داخلی اسرائیل را دنبال می کند روشن است که برخی از رقبای انتخاباتی نتانیاهو، در مرحله مقابله با مقاومت که تاکنون در آن سردرگم و شکست خورده است، از او به شدت انتقاد دارند و بی شک نتانیاهو در این مرحله موفقیتی نداشته و به نفع او نبوده است. گرچه الان نمی توانیم پیش بینی کنیم که نتیجه انتخابات چگونه خواهد بود، اما آنچه واضح و قطعی است اینکه  موقعیت نتانیاهو پس از تنش زایی اخیر بسیار ضعیفتر از موقعیتی است که پیش از تنش در آن قرار داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.