استاندارخراسان رضوی گفت: تلاش در راستای توسعه اقتصادی سبب کاهش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی می‌شود.

توسعه اقتصادی در کاهش پرونده‌های قضایی اثرگذار است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی در آیین تودیع و معارفه روسای کل پیشین و جدید دادگستری خراسان رضوی در مشهد با اشاره به نام‌گذاری اقتصادی مکرر سال‌ها توسط رهبر معظم انقلاب  افزود: در دیداری که با معظم له انجام شده ایشان بر ادامه الگوی مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی در خراسان رضوی تاکید کردند.

وی با اشاره به موانع توسعه الگوی مثلث اقتصادی، فرهنگی ادامه داد: تمرکزگرایی، بوروکراسی اداری، عدم انسجام ارکان حکومت، نزاع های سیاسی، بزرگ بودن دولت و گران اداره شدن آن، عدم توجه به فرهنگ اقتصادی در تبلیغ آموزهای دینی، نگاه منفی به مجاهدان اقتصادی و سرمایه گذاران، قوانین، مقررات و دستور العملهای مزاحم و عدم تناسب اختیارات با وظایف و مسئولیتها موانع بزرگ پیش روی رشد اقتصادی کشور است.

استاندار خراسان رضوی گفت: مثلث توسعه اقتصادی کارنامه شش ساله موفقی در راستای تحقق حوزه های اقتصادی و فرهنگی دارد و اجرای این طرح از استان کرمان آغاز شده است.

رزم حسینی افزود: برای تحقق اهداف مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی در خراسان رضوی اتحاد و همدلی میان دستگاه قضایی، ائمه جمعه، دولت و ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی شکل گرفته است.

وی ادامه داد: بدون سرمایه گذاران داخلی و خارجی نمی توانیم کشور را بسازیم و کشورهای پیشرفته از این ظرفیت به خوبی استفاده کردند.

استاندار خراسان رضوی گفت: همه ما کسب و کارهای روستایی را فراموش کردیم که باید با الگوی اقتصاد مقاومتی کار را آغاز کنیم و در این راه معین های اقتصادی در خراسان رضوی تشکیل شدند.

رزم حسینی افزود: مجوز سه هزار و ۵۰۰  طرح کسب و کار روستایی با هدف توسعه اقتصاد مقاومتی در خراسان رضوی صادر می‌شود و معین های اقتصادی کار خود را عملیاتی می کنند.

وی اضافه کرد: در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی ۹۲۰ هزار میلیارد ریال برای ۷۵۴ طرح با اشتغال‌زایی ۱۵۷ هزار و ۳۶۳ نفر در خراسان رضوی توسط بخش خصوصی هزینه می شود که این رقم تا پایان سال به دو هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به کمبود آب در استان خراسان رضوی گفت: هشت هزار چاه غیر مجاز در  خراسان رضوی وجود دارد که دشتهای آبی را به خطر انداخته است و  یکی دیگر از مشکلات در حوزه آب موضوع مدیریت در این حوزه است که باید با همدلی و دلسوزی مسئولان در حوزه آبی این مشکلات کم شود.

رزم حسینی با اشاره به طرح انتقال آب از دریای عمان نیز افزود: طرح انتقال آب دریای عمان به شرق کشور توسط بخش خصوصی اجرایی شده و سرمایه گذاری در این طرح بدون هزینه دولتی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: طرح انتقال آب از دریای عمان و چابهار به استانهای سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی از طرحهای مهم است که با مشارکت سایر استان‌ها کارهای آن در حال اجراست و امید است  تا سال ۱۴۰۰ شاهد انتقال آب از دریای عمان به استانهای شرقی کشور باشیم.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به ساماندهی حاشیه شهر مشهد نیز گفت: حاشیه این کلانشهر در طول زمان ایجاد شده است لذا اقدامات در حوزه ساماندهی آن هم تدریجی خواهد بود که موفقیت آن در گرو مشارکت و همراهی مردم است.

رزم حسینی افزود: طرح نجات برای کاهش آسیبهای اجتماعی در هشت محله حاشیه شهر مشهد برای ۳۰ هزار حاشیه نشین اجرا می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.