رئیس اداره ورزش و جوانان خواف گفت: مهم‌ترین مشکلات ورزش خواف در زمینه سخت‌افزار است و ۹۵ درصد فضاهای ورزشی خواف غیر استاندارد است.

۹۵ درصد فضاهای ورزشی خواف غیر استاندارد است

به گزارش قدس آنلاین، حسن شاهرخی اظهار کرد: سرانه فضای ورزشی هر خوافی، ۷۰ سانتی مترمربع است که این رقم از میانگین استانی کمتر است؛ به رغم اینکه ۳۵ تا ۴۰ تیم اعزامی به مسابقات استانی و کشوری داریم هیچ کدام از تیم‌های ورزشی اسپانسر ندارند.

وی ادامه داد: برای اولین بار مجوز پیست سوارکاری گرفتیم و پیگیر پیست موتورسواری نیز هستیم اما ساخت آن از عهده اداره ورزش و جوانان خواف خارج است.

عملیات ساخت خانه کشتی، ۱۰ ساله شد

رئیس اداره ورزش و جوانان خواف عنوان کرد: عملیات ساخت خانه کشتی ۱۰ ساله شده و امیدواریم خانه کشتی خواف، بالاخره امسال به بهره‌برداری برسد.

شاهرخی به دیگر پتانسیل‌های ورزشی موجود در نقاط شهری و روستایی خواف اشاره کرد و گفت: به رغم وجود چنین استعدادهایی و با وجود پیگیری‌های ما، از سوی شرکت‌های معدنی سنگان خواف کمک‌هایی شده اما توجه شایسته‌ای به امر ورزش نشده است.

او گفت: تفاهم‌نامه ساخت ۴ سالن ورزشی استاندارد بین اداره ورزش و جوانان با شرکت فولاد سنگان در سال گذشته منعقد شد و امید می‌رود این مهم به زودی اجرایی شود.

شاهرخی نبود خوابگاه ورزشکاران، سالن استاندارد فوتسال و خاکی بودن پیست دومیدانی را از دیگر کمبودهای حوزه ورزش این شهرستان برشمرد.

تنها استخر شنای خواف، سونا و جکوزی ندارد

شاهرخی گفت: تنها استخر شنای شهرستان فاقد سونا و جکوزی است.

در سایر مناطق صنعتی همچون سیرجان، سونگون، اصفهان و اهواز تیم‌داری در رشته‌های مختلف در سطوح اول کشور انجام می‌شود ولی در شهرستان خواف تیم‌داری شرکت‌های معدنی در سطح شهرستان را شاهد نیستیم، چه برسد به سطوح بالاتر.

او بیان کرد: کمبود نیروی انسانی در اداره ورزش و جوانان با وجود هفت پست خالی، نداشتن حتی یک خودرو اداری، تکمیل نشدن پروژه‌های ورزشی از قبیل سالن ورزشی سنگان و چمن مصنوعی قاسم‌آباد از دیگر مشکلات اداره ورزش و جوانان خواف به شمار می‌رود.

شاهرخی ادامه داد: باشگاه سوارکاری به دلیل عدم واگذاری زمین از طرف مسئولان ذیربط در شهرستان، حدود یک سال و نیم است که بلاتکلیف مانده و بخش خصوصی نیز مستاصل شده و از ادامه کار انصراف داده است.

وی گفت: در مجمو ع، خواف فاقد اماکن تخصصی برای فعالیت هیئت‌های ورزشی بوده و بیشتر رشته‌های ورزشی یا از مکان‌های استیجاری و غیر استاندارد استفاده می‌کنند یا در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

شاهرخی همچنین عنوان کرد: نمایندگان ورزش شهرستان در رشته‌های تیمی و انفرادی به علت مشکلات عدیده مالی و نبود حامی مالی از حضوز در مسابقات انصراف می‌دهند.

رئیس اداره ورزش و جوانان خواف خاطرنشان کرد: ۴۰ هیئت ورزشی در خواف داریم که ۱۵ هیئت در بخش‌ها فعال هستند.
منبع:ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.