خراسان شمالی-رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی گفت: ۱۶ هزار و ۲۱۹ تماس تلفنی در پنج ماهه نخست سال جاری به منظور ایجاد مزاحمت با اورژانس ۱۱۵ گرفته شد.

بیش از ۱۶ هزار تماس مزاحم تلفنی با اورژانس ۱۱۵

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر تقی دولت آبادی اظهار داشت: این در حالی است که تعداد تماس های منجر به اعزام آمبولانس اعم از شهری و جاده ای ۱۳ هزار و ۳۸۵ مورد بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ درصد تماس‌های با اورژانس، مزاحمت تلفنی است، ادامه داد: مزاحمت‌ها و اعلام حادثه‌های دروغین وقت زیادی از پرسنل اورژانس را تلف می‌کند.

دولت آبادی اظهار داشت: این باعث شده تا رسیدگی به بیماران و حادثه دیدگان واقعی با چالش مواجه شود.

وی با بیان اینکه آمار مزاحمت‌ها در دوران بازگشایی مدارس بیشتر می‌شود، بر آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه از سوی رسانه های جمعی و فضاهای مجازی تاکید کرد.

وی همچنین ادامه داد: تعداد تماس های منجر به ارائه مشاوره در این مدت سه هزار و ۶۱ مورد به ثبت رسیده است.

رئیس سازمان اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: ۱۳ هزار و ۸۸۴ ماموریت شهری و جاده ای در پنج ماهه نخست امسال توسط اورژانس به ثبت رسیده است.

دکتر دولت آبادی تصریح کرد: از این تعداد هفت هزار و ۸۵۰ ماموریت شهری و ۶ هزار و ۳۴ ماموریت جاده‌ای بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در مدت زمان ذکر شده تعداد  CPRموفق ۱۴مورد شهری، سه مورد جاده ای، تعداد فوریت بین مراکز هشت مورد شهری، ۵۰۰ مورد جاده ای و تعداد مصدوم یا بیمار جابجا شده بین مراکز هشت مورد شهری و ۵۰۸ مورد جاده ای بوده است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.