قزوین_ مدیرموسسه اسرار بیان گفت: مومن همواره در معرض امتحان های الهی است.

مومن همواره در معرض امتحان های الهی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام سامان هادی پور در مراسم عزاداری سیدالشهداء در شب چهارم محرم در هیئت حسین جان قزوین اظهار کرد: خداوند برای هر امتی معجزه ای قرار داده است؛ برای امت موسی عصای او، برای امت عیسی زنده کردن مردگان معجزه بود اما برای امت پیغمبر یک معجزه تا روز قیامت گذاشت که آن معجزه قرآن کریم است.


وی افزود: ما تنها امتی هستیم که معجزه پیامبرمان در میان ما است و در حال حاضر هم کار می کند؛ آن ها که معجزه ماندگار ندارند هالیوود به معنای چوب مقدس درست کرده اند و در دنیا جولان می دهند.

مدیرموسسه «اسرار بیان» عنوان کرد: معجزه به معنی چیزی که بقیه از انجام آن عاجزند و اگر آمریکایی ها می توانستند ده آیه مثل قرآن بیاورند آن را آتش نمی زدند؛ چرا خودمان درست به این کتاب ایمان نداریم؟ به تعبیر قرآن کسی که واقعا به آن ایمان دارد حداقل ۵۰ آیه روزانه تلاوت می کند و اگر خواندیم متوجه پاسخ بسیاری از سوالات می شویم.

هادی پور اضافه کرد: سبک تربیتی خداوند ابتلاست؛ بلا سه خاصیت دارد؛ تطهیر می کند (امام کاظم علیه السلام می فرماید اگر کسی ولایت ما را بپذیرد هرطور شده بابلا و امتحان پاک می شود.)، خاصیت دیگر تزکیه است؛ بلا مایکروفر خداست و خداوند بنده را مبتلا می کند تا سرعت قرب الی الله او بالا رفته و سریع اوج بگیرد و بلای هرکسی متناسب با ویژگی های خودش است.

وی اضافه کرد: آیه ۱۵۵ سوره بقره مواد آزمون خداست که قطعا شما را آزمایش می کنیم به یک یا چند نمونه از میان بلاهای ترس، فقر، مریضی و بیماری؛ انسان های ترسو برای کربلا و پای رکاب امام بودن فایده ای ندارند که عبدالله بن حر جعفی نمونه آن در داستان کربلاست.


مدیرموسسه اسرار بیان گفت: یک نمونه امتحان به ترس این است که خداوند در سوره نور می فرماید: «زن بگیرید، من بی نیازتان می کنم»؛ باید به خدا اعتماد کنیم و بدانیم خداوند خلف وعده نمی کند و اگر حسین بن علی اندکی به خدا اعتماد نداشت به سمت کربلا نمی رفت و قیام نمی کرد 

هادی پور اضافه کرد: کسی که حاضر نیست به اعتماد خداوند به خواستگاری برود، به جنگ می رود؟ با این ایمان ها حسینی نمی شویم اما جامانده کربلا شاید باشیم.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت بد مالی زمان حاضر برخی ناشی از انتخاب های نادرست و ارتکاب معصیت است؛ بعضی بنده ها با فقر، بیماری و غیره امتحان می شوند، هرکس متناسب با حال خودش امتحان می گردد و شکر نعمت به این است که خرج گناه نشود.

مدیرموسسه «اسرار بیان» ادامه داد: یکی از امتحان های سخت خداوند امتحان به فرزند است که نمونه آن امتحان ابراهیم خلیل الله، امتحان امام حسین علیه السلام و امتحان زینب کبری است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.