سخنگوی حزب محافظه کار انگلیس از اخراج نمایندگانی خبر داده است که از طرح مربوط به جلوگیری از برگزیت بدون توافق حمایت کرده‌اند.

 عصبانیت جانسون از شکست دربرابر پارلمان/ اخراج ۲۱ نماینده از حزب حاکم

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پس از آنکه نمایندگان پارلمان انگلیس برای محدود کردن قدرت و اختیارات نخست وزیر در ارتباط با خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا به طرحی رای دادند که خواستار واگذاری کنترل روند برگزیت به پارلمان شده است، سخنگوی حزب محافظه کار اعلام کرده است که نمایندگانی که از این طرح حمایت کرده‌اند، از این حزب اخراج می‌شوند.

رای مثبت نمایندگان پارلمان انگلیس به این طرح یک شکست بزرگ سیاسی برای بوریس جانسون به شمار می‌رود. وی وعده داده است که 31 اکتبر به هر قیمتی انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج خواهد کرد، با توافق یا بدون توافق.

جانسون تهدید کرده است که اگر نمایندگان پارلمان دومین مرحله این طرح را نیز تصویب کنند و وی را ملزم به تعویق برگزیت حداقل به مدت 3 ماه کنند، خواستار برگزاری انتخابات سراسری زودهنگام خواهد شد.

طرح پیشنهادی نمایندگان پارلمان انگلیس با 328 رای موافق در برابر 301 رای مخالف به تصویب رسیده است که 21 نماینده حزب محافظه کار نیز از این طرح حمایت کرده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.