خراسان شمالی- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: با تلاش های شبانه روزی محیط بانان طی دو ماهه اخیر ۱۶ نفر متخلف که اقدام به بردلشت غیر مجاز از موادمعدنی کوه البلاغ نموده بودند، دستگیر و تحویل مقامات قضایی شدند.

دستگیری ۱۶ نفر حفار غیرمجاز در کوه آلبلاغ

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی، سید اصغر مطهری افزود: طی این مدت از متخلفین مقادیر زیادی ادوات حفر و برداشت غیر مجاز،  تعداد ۳۶ راس چهارپا که برای حمل مواد معدنی از آنها استفاده میشد و مقدار ۷۴۲۰ کیلوگرم مواد معدنی کشف و ضبط شد که این مقدار علاوه بر مواد معدنی هستند که در ارتفاعات از متخلفین کشف و در محل تخلیه شده اند.

وی اظهار داشت: با توجه به کشته شدن ۲ نفر در حفاری های غیر مجاز در ماه های اخیر و علیرغم حفاظت های شبانه روزی محیط بانان، متاسفانه حفاری های غیر مجاز با شیوه های نامتعارف مانند کوله بری، حفاری شبانه و دپو در مکان های صعب العبور ادامه دارد که این موضوع میتواند باعث افزایش بروز حوادث برای حفاران متخلف و محیط بانان گردد.

مطهری خاطر نشان کرد: محیط بانان در چند ماهه اخیر با حداقل امکانات و در شرایط سخت در ارتفاعات صعب العبور کوه البلاغ مستقر هستند که با توجه به کمبود شدید امکانات و سرد شدن هوا شرایط برای ادامه حضور آنها در ارتفاعات سخت و طاقت فرساست.

دستگیری شکارچی در حین تیراندازی به سمت حیوانات وحشی 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گرمه گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در حین گشت و کنترل در ارتفاعات کوه بهار متوجه شلیک گلوله و حضور یک نفر شکارچی شده که بلافاصله اقدامات لازم جهت دستگیری متهم را آغاز و بعد از تعقیقب و گریز طولانی موفق به دستگیری وی شدند.

احمد صفرزاده گفت: از متهم یک قبضه سلاح شکاری, ۱۰ عدد فشنگ چهارپاره, یک عدد قطار فشنگ, چهار عدد گوشی و دیگر ادوات شکار کشف و ضبط شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.