عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق با اشاره به اهمیت سفر مشاور امنیت ملی این کشور به روسیه، تأکید کرد که دولت عراق مصمم است که سامانه اس-400 را خریداری کند.

نماینده عراقی: سفر فالح الفیاض به روسیه، آغاز قطع روابط نظامی با آمریکاست

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق اظهاراتی درباره سفر «فالح الفیاض» مشاور امنیت ملی این کشور به روسیه مطرح کرد.

«کریم المحمداوی» تأکید کرد که «سفر الفیاض به روسیه، آغازی برای قطع روابط نظامی با واشنگتن است».

وی به پایگاه خبری «المعلومه» گفت که با سفر الفیاض، می‌توان روند تجهیز تسلیحاتی ارتش عراق توسط آمریکا را متوقف کرد.

المحمداوی بر این باور است که دولت عراق با طرف روس، برای حمایت از حریم هوایی این کشور و تجهیز تسلیحاتی ارتش عراق به جای واشنگتن، در حال برنامه‌ریزی است؛ زیرا آمریکا به وعده نظامی خود در این خصوص عمل نکرد.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق ادامه داد: «دولت [عراق] به سمت خرید سامانه دفاع هوایی اس-400 خواهد رفت تا از حریم هوایی عراق در برابر تجاوزات مکرر پهپادهای اسرائیلی حمایت کند».

المحمداوی اعلام کرد که سپردن مأموریت حمایت از حریم هوایی عراق به طرف روس، کار درستی است و بدین ترتیب، حریم هوایی عراق، مواضع الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی در برابر تجاوزات خارجی حفظ خواهد شد.

الفیاض شامگاه دوشنبه هفته جاری وارد روسیه شد و با مسئولان این کشور، همکاری‌های نظامی را بررسی کرد.

این اقدامات عراق از زمانی آغاز شد که پهپادهای رژیم صهیونیستی چندین بار مواضع نیروهای سازمان الحشد الشعبی را در استان الانبار هدف قرار داد.

با وجود اینکه حریم هوایی عراق در اختیار و کنترل آمریکا قرار داشت، ولی یک فرمانده عراقی اعلام کرد (+) که هنگام حملات پهپادی رژیم صهیونیستی به الحشد الشعبی، آمریکایی‌ها رادارها را از کار انداخته بودند تا این پهپادها رهگیری نشوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.