یک رسانه لبنانی از متعهد شدن رژیم صهیونیستی به عدم تکرار تجاوزگری خود به نیروهای مقاومت لبنان خبر داده است.

 یک رسانه لبنانی: اسرائیل به روسیه تعهد داد؛ دیگر حزب الله را هدف قرار نخواهم داد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه اللواء به نقل از منابع دیپلماتیک خود فاش کرد که اسرائیل از روسیه درخواست کرده است بر حزب الله فشار وارد کند که بار دیگر به قواعد درگیری سابق و به ویژه قطعنامه 1701 پایبند باشد.

این منابع که روزنامه اللواء لبنان اعلام کرده است اطلاعات ویژه و حساسی را درباره اسرائیل فاش کرده‌اند، افزودند تل آویو به روس‌ها تعهد داده است که رزمندگان حزب  الله را در سوریه(همانند آنچه در  عقربا سوریه رخ داد و رزمندگان حزب الله را هدف قرار داد) دیگر هدف قرار ندهد و قطعنامه 1701 را هم نقض نکند به شرطی که حزب الله هم به قواعد درگیری سابق پایبند باشد. این منابع از میانجی‌گری‌های آمریکا، فرانسه، روسیه و مصر برای احیای قطعنامه بین  المللی خبر داده‌اند.

در اطلاعاتی که منابع دیپلماتیک فاش کرده‌اند مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا با طرف‌های رسمی لبنان از جمله سعدالحریری نخست وزیر برای فشار بر حزب الله با هدف توقف عملیات نظامی‌اش علیه اسرائیل تماس گرفته و اینکه حزب الله به همان پاسخی که داد و خودروی نظامی اسرائیل را در نزدیکی شهرک آویویم هدف قرار داد،‌اکتفا کند.

این رسانه نوشت : منابع دیپلماتیک همچنین از پیشنهادهایی پرده برداشتند که دولت ترامپ به حزب الله و دولت لبنان از طریق میانجی‌گران اروپایی داده است که دربرگیرنده تعهدات آمریکایی به مهار اسرائیل و ملزم کردن آن به قطعنامه‌های بین المللی از یک سو و عدم تشدید اقدامات واشنگتن علیه لبنان از طریق به تاخیر انداختن اعمال تحریم‌های جدید علیه همپیمانان حزب الله یا طرفهای اقتصدی مرتبط با آن از سوی دیگر است به شرطی که حزب الله بار دیگر به قواعد درگیری سابق به ویژه قطعنامه 1701 پایبند باشد و نیز پایبند باشد که نیروی هوایی اسرائیل را هدف قرار ندهد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.