وضعیت نا به سامان مدیریتی در باشگاه استقلال به قدری تأمل برانگیز است که حالا خوش بین‌ترین کارشناسان فوتبال هم با تردید در خصوص سرنوشت تیم استراماچونی صحبت می‌کنند.

مناقصه و مزایده همزمان مدیر عاملی استقلال!

سینا حسینی:/

وضعیت نا به سامان مدیریتی در باشگاه استقلال به قدری تأمل برانگیز است که حالا خوش بین‌ترین کارشناسان فوتبال هم با تردید در خصوص سرنوشت تیم استراماچونی صحبت می‌کنند. بلاتکلیفی مدیریتی و گمانه زنی‌های عجیب و غریب در فضای مجازی نشان می‌دهد این باشگاه آبستن اتفاقات جنجالی بزرگی است که می‌تواند در روزهای آینده همانند یک بمب فضای خبری ورزش کشور را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.

*مذاکرات پشت پرده

هرچند مسعود سلطانی فر چند روز پیش با ژستی کاملاً بی‌خبر مدعی شد هیچ تغییر و تحولی در ساختار مدیریتی باشگاه استقلال رخ نخواهد داد اما جلسات پشت درهای بسته معاون ورزشی آقای وزیر با مدیرعامل مستعفی باشگاه ذوب آهن نشان می‌دهد آنچان که آقای وزیر ادعا کرد موضوع تغییرات گمانه زنی رسانه ای نیست بلکه در پشت پرده اتفاقاتی در حال وقوع است که برایند این سناریو به تغییر مدیرعامل ختم خواهد شد.

*تاکتیک وزیر

اما چرا باید موضوع تغییر مدیرعامل استقلال را جدی گرفت؟ ماجرا وقتی جدی شد که امیر حسین فتحی دو هفته پیش با انتشار یک استوری عجیب و غریب به وزیر ورزش و جوانان کنایه زد و تأکید کرد همیشه استقلالی خواهد ماند! هرچند استوری فتحی خیلی زود با توضیح گل درشت او ماست مالی شد اما نزدیکان وزارتخانه اعلام کردند عمر مدیریتی آقای مدیرعامل به سر آمده از این رو وی به نسبت ایجاد هزینه برای وزیر این استوری را منتشر کرده است!

وزیر ورزش دو روز پس از این استوری در جمع خبرنگاران بنا به مصلحت برکناری وی را تکذیب کرد اما با برکناری همتای فتحی در باشگاه پرسپولیس مشخص شد وزیر مخالفان و منتقدانش را کنار خود نگه نمی‌دارد بلکه تلاش می‌کند در فضایی آرام آن‌ها را از کار برکنار کند. در همین کش و قوس‌ها بود که سعید آذری به دلیل اختلاف جدی با یزدی مدیرعامل کارخانه ذوب آهن شبانه از کار برکنار شد تا یک گزینه جدی برای مدیرعاملی استقلال مطرح شود.

*ظهور آذری

انتشار گمانه زنی جدی در خصوص احتمال مدیرعاملی آذری در استقلال با واکنش وی رو به رو شد و سعید آذری اعلام کرد قصد این کار را ندارد اما ملاقات دو روز پیش وزنه‌بردار سابق با معاون پرنفوذ وزارت ورزش نشان داد موضوع آنچنان که آذری ادعا دارد بی پایه و اساس نیست به ویژه که وی قبل از این ملاقات در صفحه شخصی خود در اینستاگرام خطاب به هواداران استقلال پستی را منتشر کرد و برای این تیم در مسابقات پیش رو آرزوی موفقیت کرد.

خبرنگاران حوزه وزارتی که از جلسه نسبتاً طولانی و دو نفره آذری – داورزنی خبردار شدند بلافاصله با وی تماس گرفتند تا از محتویات نشست او با معاون وزیر خبردار شوند، وی در این باره مدعی شد که برای مشورت با داورزنی به سئول شمالی رفته است اما اخبار منتشر شده در راهروهای وزارت ورزش نشان از این داشت که وی برنامه‌های پیشنهادی خود برای مدیریت استقلال را به داورزنی ارائه کرده است.

*مناقصه مدیریت

امیرحسین فتحی مدیرعامل استقلال در برنامه فوتبال برتر پاسخی کوتاه اما کنایه آمیز به سعید آذری مدیرعامل سابق ذوب آهن داد. فتحی که مشغول توصیف شرایط آبی پوشان بود ضمن اشاره به حاشیه سازی‌های مکرر و ایجاد ناآرامی علیه استقلال؛ ناگهان به موضوع شایعه تغییر مدیریت اشاره کرد و گفت: «ناگهان شایعه می‌کنند که مدیریت استقلال قرار است تغییر کند و می‌آیند برای مدیریت اعلام آمادگی می‌کنند انگار که مناقصه است.»

در این لحظه محمدحسین میثاقی به او گفت مثل اینکه پست شما خیلی خواهان دارد که فتحی جواب داد: «کاری می‌کنند که شخص نخست ورزش دو بار در رد این شایعه رسماً اعلام نظر کرده است. پس درحالی که رئیس هیئت مدیره این مسئله را تکذیب می‌کند بازهم در این باره صحبت می‌کنند.»

داستان وقتی جالب تر شد که سعید آذری جدی‌ترین آلترناتیو فتحی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌های همسو با سیاست‌های وزارت ورزش به تحلیل محتوای برنامه فوتبال برتر و اظهارات فتحی پرداخت و با نگاهی متفاوت مدعی شد چهره فتحی نشان می‌داد کاملاً از فضا خسته شده و نیازمند استراحت است! «می‌خواهم به آقای فتحی بگویم که باشگاه بزرگ استقلال نیاز به مناقصه ندارد. اگر کسی بخواهد به استقلال وارد شود باید در مزایده شرکت کند نه مناقصه. مناقصه را برای یک جنس بنجل ترتیب می‌دهند نه برای شرکت بزرگی مثل استقلال. اگر هم منظورشان من بودم، من در مزایده شرکت می‌کنم نه در مناقصه» وی که تا پیش از این به کلی منکر سناریو تغییر می‌شد در پاسخ به این پرسش که آیا در صورت رسیدن پیشنهاد برای مدیریت استقلال به این باشگاه می‌رود یا خیر، بیان کرد: پذیرفتن پیشنهاد به این راحتی‌ها نیست. اگر با استاندارهای سیستمی و آموزه‌های علمی و تجربی من همخوانی داشته باشد و بتوانم با توجه به شرح وظایفم و اختیاراتم تصمیم بگیرم می‌آیم. اینکه کسی برایم سرپرست تعیین کند و یکی دیگر برایم مدیر رسانه‌ای تعیین کند و اختیاراتم را بگیرد با این شرایط قبول نمی‌کنم.

*رد پای سیسیلی‌ها

اما چرا فتحی به یکباره با فروپاشی کاخ پادشاهی اش مواجه شد؟ منابع خبری نزدیک به باشگاه مدعی اند رفتار غیر متعارف با سرمربی جدید ایتالیایی و واکنش‌ها و بازتاب‌های مشکلات مدیریتی باشگاه استقلال در رسانه‌های معتبر بین‌المللی به ویژه رسانه‌های ایتالیایی و درگیری‌ها و اختلافات مدیریتی در لایه‌های درونی باشگاه استقلال مسبب اصلی برکناری قریب الوقوع فتحی است. از طرفی وی در حوزه پرداخت مطالبات نیز موفق عمل نکرد به همین دلیل برای جلوگیری از اتفاقات تلخ دیگر مسئولان وزارت ورزش این سناریو را انتخاب کردند تا بدون جار و جنجال پروسه برکناری فتحی رقم بخورد اما انگار این اتفاق چندان هم بدون حاشیه انجام نشد به ویژه زمانی که استقلال به شدت گرفتار مشکلات و معضلات بسیار زیادی است که ممکن است در روزهای آینده اخبار بیشتری در این رابطه در فضای رسانه‌ای کشور و شبکه‌های اجتماعی منتشر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.