مدیر مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان گفت: پارک علم و فناوری شامل ۳۳۰ شرکت بوده که از این تعداد تنها ۳۰ شرکت مربوط به حوزه فرهنگی است.

فعالیت ۳۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه فرهنگی

به گزارش قدس آنلاین، دکتر رضا قنبری در مراسم بازدید از شرکت‌های مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان و شتاب‌دهنده هاوش  و در دفتر این پارک در خصوص اهداف این بازدید گفت: هدف بازدید امروز نشان دادن حل مشکلات، مسائل و توسعه ما توسط بخش خصوص، جوان و خوش‌فکر و همچنین باز تعریف آن برای مدیران ارشد بود.

وی ادامه داد: بازدید امروز در فضای کار جمعی و گروهی ارائه شد. روی هر میز، شرکت‌ها خدمات خود را عرضه و کالاهای خود را به نمایش گذاشتند و شرکت‌ها در کنار هم بدون هیچ مانع و دیواری از تجربیات یکدیگر استفاده کردند.
مدیر مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان مطرح کرد: پارک علم و فناوری شامل ۳۳۰ شرکت بوده که از این تعداد تنها ۳۰ شرکت مربوط به حوزه فرهنگی است. همچنین اکثر این شرکت‌ها بنابر سابقه خود در حوزه فنی و مهندسی فعالیت داشته و خواهند داشت اما در ۲-۳ سال گذشته با توجه به بضاعت و ظرفیتی که در شهر وجود دارد، در حوزه فرهنگی ورود پیدا کرده‌ایم و نتایج آن را نیز دیدیم.
قنبری بیان کرد: این شرکت‌ها مربوط به بخش خصوصی‌اند و دولت هیچ دخالتی و حمایتی برای این پژوهش‌ها و رفع نیازهای آنان نداشته جز همان حمایت در زمینه آموزش و تسهیل فضای کسب و کار. ما هنوز در ابتدای راه هستیم، امیدوارم این بازدیدها در تسهیل فضای کسب و کار نقش داشته باشد و قطعا این جوانان در فضای به وجود آمده، افتخارات بسیار بزرگی را بدون هزینه خاصی رقم خواهند زد.
وی ادامه داد: توقع و انتظار ما از چنین بازدیدهایی در حوزه فرهنگی، افزایش تعداد فکرکنندگان خواهد بود، البته در کنار تسهیل فضای کسب و کار و فروش این محصولات. این جوانان می‌توانند کار خود را انجام دهند و تنها خواسته آنان فروش محصولات و عرضه خدماتشان است. رساندن این جوانان به زنجیره فروش، بزرگترین دستاورد و حمایت خواهد بود.
مدیر مرکز رشد فناوری‌های فرهنگی و زیارت پارک علم و فناوری خراسان اظهار کرد: رسانه نیز در این زمینه ورود پیدا کرده و قطعا موثر خواهد بود. در این جنگ اقتصادی هر فردی باید نقش خودش را به خوبی ایفا کند تا به سهم خود در این جنگ تاثیر گذار باشد.
منبع: ایسنا
انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.