گیلان- فرمانده انتظامی سیاهکل از رفع تصرف ۷ هزار و ۸۳۷ متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۷ میلیارد و ۸۳۷ میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

رفع تصرف بالغ بر ۷ هزار مترمربع از اراضی ملی در سیاهکل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پلیس گیلان، سرهنگ حمید محمدی‌نسب با اعلام این خبر گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر اینکه فردی در دهستان چالشم شهرستان سیاهکل اقدام به تصرف اراضی ملی کرده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات از صحت موضوع اطمینان حاصل کرده و با هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی بیان کرد: با حضور ماموران پلیس و کارشناسان در محل مورد نظر مشخص شد فردی ۷ هزار و ۸۳۷ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود در آورده و به صورت غیر قانونی این اراضی را به وسیله سیم‌خاردار محصور کرده است.

سرهنگ محمدی‌نسب با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش زمین‌های تصرف شده را ۷میلیارد و ۸۳۷ میلیون ریال برآورد کردند، ادامه داد: در این راستا متهم ۴۰ ساله دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با حکم قضایی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهربرداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل در پایان با بیان اینکه تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه‌های کشور و حقوق همه مردم به‌ویژه نسل آینده کشور است، خاطرنشان کرد: زمین‌خوارن بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می‌کنند که برای مقابله با این مشکل همکاری همه مردم و دستگاه ها الزامی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.