یزد- نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: امروز استکبار معتقد است که شیعه از «امام حسین(ع)» قدرت و از «مهدویت» امید می‌گیرد به همین دلیل به دنبال گرفتن این دو فرهنگ و ارزش از شیعیان هستند.

استکبار به دنبال گرفتن دو فرهنگ "حسینی و مهدوی" از شیعیان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ،آیت الله محمدرضا ناصری یزدی صبح امروز در دیدار با حجت الاسلام نجیمی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان و حسینی مسئول دبیرخانه بین المللی یزد حسینیه ایران با تاکید بر اینکه دو اقدام در ارتباط با مداحی‌ها باید انجام شود گفت: نکته اول این است که از جوانان و نوجوانانی که استعداد و صدای خوبی دارند، مداح تربیت کنند که با اشعار خوب و مناسب مداحی کنند.

وی افزود: از طرف دیگر باید هیئت‌ها هم باید اقدام به کادرسازی انقلابی در بدنه خود بکنند و هیئت امنا اقدام به تربیت جایگزین و جانشین برای خود بکنند تا نسل جدیدی که قرار است هیئت را بگرداند، نسبت به عزاداری‌های اصیل آشنایی داشته و به ارزش‌ها هم پایبند باشد.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه به ویژه در این رابطه باید حتما مسئولان هیئت‌ها، فرزندان خود را برای این منظور تربیت کنند تا آنها هم نسبت به مراسم‌های امام حسین(ع) حساسیت لازم را داشته باشند تصریح کرد: این اقدام انگیزه بسیار بالایی در جوانان برای حضور در هیئت‌ها و فعالیت به دور از حواشی را به وجود می‌آورد

ناصری یزدی گفت : الان صهیونیست‌ها به این فهم رسیده‌اند که شیعه دو موضوع امام حسین و مهدویت را دارد که به این اقتدار رسیده است؛ آنها معتقدند که امام حسین(ع) به شیعه قدرت و مهدویت به آنها امید می‌دهد به همین دلیل تلاش می‌کنند که این دو موضوع را از شیعیان به ویژه مردم ایران بگیرند.

امام جمعه یزد ادامه داد: معنویت پایه اصلی هر دو این بنیان‌ها است و به همین دلیل هم استکبار و صهیونیست‌ها تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند که این معنویت را از مردم ایران بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه شعرهایی که برای مداحی‌ها انتخاب می‌شوند باید مناسب و از افراط و تفریط در آن هم به دور باشند گفت: لازم است که از ظرفیت جوانان در مدیریت عزاداری‌ها به درستی استفاده شود .

شاعران و مداحان جوان و انقلابی در یزد تربیت می‌شوند

حجت الاسلام نجیمی هم در این دیدار با تاکید بر اینکه سازمان تبلیغات در استان یزد به دنبال کادرسازی انقلابی است اظهار داشت: بیشترین وقت و توانمان در فعالیت‌ها را به حوزه آموزش و کادرسازی اختصاص می‌دهیم.

وی با بیان اینکه مداحیها و اشعار آن باید در شان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و حضرت امام حسین(ع) باشد گفت: در ارتباط با شعرا و نوحهخوانها برنامههای ویژهای داریم و در بحث نوحه خوانهای انقلابی، برنامهریزی کردیم که به سمت آموزش مداحان با استعداد و خوش صدای انقلابی برویم تا بتوانیم از این طریق، زمینه ترویج هرچه بهتر فرهنگ تشیع را فراهم کنیم.

نجیمی بر ضرورت پیشگیری از ورود انحراف به اشعاری که مداحان می‌خوانند تاکید کرد و گفت: در زمینه تربیت شاعر برای اشعار نوحه‌خوانی هم تلاش می‌کنیم تا جوانان شاعر با تعهد تربیت کنیم و در کنار دیگر شعرای آیینی، فعالیت داشته باشند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با بیان اینکه اکثریت مداحان یزد اشعار خوب و با کیفیت مناسب می‌خوانند گفت: با توجه به اهمیت فعالیت مداحان، از مداحانی که اشعار خوب و مناسب می‌خوانند تجلیل می‌شود.

وی افزود: موضوع دیگری که باید به آن توجه شود و در دستور کار هم قرار گرفته، ضرورت سرکشی به مدیران هیئت‌ها و گفت‌وگو با آنها در طول سال است تا آنها هم بتوانند مشکلات و مسائل خود را به صورت کامل بیان کنند.

نجیمی با بیان اینکه در مجالس نباید تنها به عزاداری و سینه زنی اکتفا کنیم افزود: بلکه باید به دنبال احیاء سیره و مکتب امام حسین (ع) در بین اعضای هیئات خود باشیم باید در کنار شعور حسینی به بحث معرفت افزایی هم در هیئات اهتمام جدی داشته باشیم چرا که شور حسینی بدون شعور حسینی نمی تواند گره گشای مشکلات امروز جامعه باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.