امام جمعه مشهد مقدس گفت: محرم و عاشورا عالی‌ترین فرصت برای تحریک عواطف مردم به سمت سیدالشهدا (ع) و بیان ارزش‌های اسلامی است.

محرم و عاشورا عالی‌ترین فرصت برای بیان ارزش‌های اسلامی  است/ ائمه معصوم (ع) مقام‌پرست نبودند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، ظهر امروز در گردهمایی فصلی ائمه جمعه خراسان رضوی در مشهد اظهار کرد: محرم و عاشورا عالی‌ترین فرصت برای تحریک عواطف مردم به سمت سیدالشهدا (ع) و بیان ارزش‌ها است.

وی ماه‌های محرم و صفر را پایگاه بزرگ برای بروز عواطف و احساسات به امام حسین (ع) دانست و افزود: پایگاه‌های نمازجمعه بهترین فرصت برای بهره‌برداری کامل در جهت هدایت و ارشاد مردم هستند و خواهد بود.

آیت‌الله علم الهدی با بیان اینکه مراسم امام حسین (ع) امتیازات بسیاری دارد، تصریح کرد: یکی از امتیازات مراسم امام حسین (ع) این است که می‌تواند رهنمودهای دینی را در عمق عواطف و احساسات حسینی مردم قرار دهد، لذا برگزاری این گونه مراسمات ضامن اجرای تعالیم و معارف الهی خواهد بود.

امام جمعه مشهد با تأکید بر اینکه ائمه معصوم (ع) مقام‌پرست نبودند، ابراز کرد: ائمه معصوم (ع) در راستای جریان نبوت، دلسوز و خدمتگزار مردم بوده و نیازی به محبت مردم نسبت به خود نداشتند؛ بلکه محبت اهل بیت (ع) ابزار و ضامن هدایت مردم است.

وی با اشاره به اینکه مؤسس دهه نخست محرم حضرت امام رضا (ع) است، عنوان کرد: «ریان بن شبیب» از شیعیان خالص امام رضا (ع) می‌گوید: «نزد حضرت رفتم دیدم که سیاهپوش شده‌اند، علت را که پرسیدم فرمودند: روز نخست ماه محرم و عزای جدم اباعبدالله (ع) است» و این حرف نشانگر آن است که تا آن زمان رسم نبوده که دهه نخست محرم دهه عزا باشد.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: رسالت و مسئولیت ائمه‌جمعه هدایت و ارشاد مردم و امر به معروف و نهی از منکر است.

منبع: مهر

کد خبر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.