عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، آسیب اجتماعی و امنیتی برای کشور به همراه دارد و نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی ۱.۸ برابر نرخ بیکاری افراد دارای دیپلم است.

نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی ۱.۸ برابر نرخ بیکاری افراد دارای دیپلم است

به گزارش قدس آنلاین،  سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در نشست با فعالان حوزه استارت آپ‌ها، گفت: سال گذشته نوسانات شدیدی که در حوزه اقتصادی رخ داد، موجب شد سطح مطالبات مردم از مجلس بالاتر رفته و خواستار ورود مجلس به موضوع اصلاح اوضاع شوند، به همین منظور جلسات علنی و غیرعلنی بسیاری در حوزه مسائل بانکی، صنعت، کشاورزی در مجلس برگزار شد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی افزود: اوایل سال جاری مقرر شد؛ مجلس با هدف افزایش تاب آوری اقتصادی، رونق اشتغال و کاهش وابستگی به خارج از کشور ۱۰ حوزه اقتصادی، را آسیب شناسی کند تا خلاء قانونی، تعدد قانون و نحوه اجرای آن را مورد بررسی قرار دهد.

وی اظهار کرد: نگاه مجلس به اقتصاد دانش‌بنیان و استارت آپ‌ها نگاهی استراتژیک است در واقع ما به دنبال این هستیم که این اقتصاد جایگزین درآمدهای نفتی شود.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی  اضافه کرد: اگر مجموع درآمد ارزی کشور از نفت، میعانات گازی و... سالانه ۸۰ میلیارد باشد باید دید چه ظرفیتی می تواند جایگزین این درآمد شود.

وی ادامه داد: اقتصاد کشوری که به دنبال پیشرفت اقتصادی است، انبساطی بوده و در سال های آینده نیاز ۸۰ میلیارد دلاری، ۵۰۰ میلیارد دلار می شود که باید دید این هزینه چگونه تامین می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: با توجه به فرهنگ کار، حجم نیروی انسانی و قوانین و مقررات نمی توان مدل اقتصادی چین، هند و بنگلادش را در ایران به کار برد، بنابراین باید از مسیر میانبر یعنی توسعه فناوری و خلاقیت استفاده کرد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، آسیب اجتماعی و امنیتی برای کشور به همراه دارد، ادامه داد: فارغ التحصیلان دانشگاهی ظرفیت و پتانسیل خوبی برای کشور هستند و طبق آمار  نرخ بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی ۱.۸ برابر نرخ بیکاری افراد دارای دیپلم است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با بررسی مشکلات استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان نمایندگان که تصمیم گیران اصلی تدوین قوانین هستند با چالش های این حوزه آشنا خواهند شد.

منبع:خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.